Προπόνηση Κολύμβησης για Τριαθλητές: Βελτιώνοντας την ευλυγισία στους αστραγάλους.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης (προπονητής Τριάθλου)  -Web- Site : www.triathloncoach.gr – Email : smartsportcoach@hotmail.com & info@triathloncoach.gr -Κινητό : +30 693 71 70 260

Εισαγωγή

Η πιο συνηθισμένη ερώτηση/παρατήρηση που δεχόμαστε από ανθρώπους που ξεκινούν τρίαθλο και υστερούν στην κολύμβηση είναι : «Να κάνω βάρη;». Συνήθως η συζήτηση συνεχίζεται ως εξής : «Νιώθω πολύ αδύναμος ;»

Εκείνο που πιστεύουμε είναι ότι το πρόβλημα που δεν κολυμπάμε γρήγορα είναι ότι δεν είμαστε πολύ δυνατοί. Μία προσέγγιση είναι να βασιστούμε στα βάρη  (και στην γυμναστική με αντιστάσεις εκτός νερού) όμως αυτός δεν είναι ο ορθόδοξος τρόπος. (Σημείωση : Θα γράψουμε σχετικό άρθρο πότε και για ποιους ίσως αυτή η προσέγγιση μπορεί να δουλέψει σε επίπεδο επίτευξης αγωνιστικού στόχου αν και ποτέ δεν θα μας κάνει α κολυμπήσουμε σωστά)

Όμως όπως μου έλεγε ένας ξένος προπονητής κολύμβησης  με τον οποίο συνεργάστηκα «η κολύμβηση δεν είναι bodybuilding”.

Εάν θέλουμε να κάνουμε κάτι για να έχουμε γρήγορη βελτίωση δεν είναι προς την κατεύθυνση της δύναμης με γυμναστική με αντιστάσεις εκτός νερού αλλά προς της κατεύθυνση της βελτίωσης της ευλυγισίας μας και της σωστότερης θέσης του σώματός μας μέσα στο νερό.

Πόδια και ευλυγισία

Έχουμε αναφέρει  σε προηγούμενο άρθρο ότι έχουμε παρατηρήσει αθλητές να προσπαθούν να κάνουν πόδια με σανίδα και να μένουν σταθεροί ή ακόμα και να πηγαίνουν προς τα πίσω. Μερικοί από αυτούς τους αθλητές έχουν εξαιρετικά γυμνασμένα πόδια με βάρη, προπόνηση ποδηλασίας και τρέξιμο.

Στον αντίποδα παρατηρούμε νεαρές κοπέλες να χτυπούν πόδια και να κάνουν εξαιρετικούς χρόνους.

Τί το διαφορετικό έχουν οι κολυμβητές; Είναι θέμα δύναμης η υπεροχή τους στην ισχύ των ποδιών τους μέσα στο νερό; Η απάντηση είναι αρνητική.

Παρατηρώντας το χτύπημα των ποδιών τους θα δούμε ότι δείχνουν σαν μην έχουν κόκκαλα, «σαν να είναι φτιαγμένα από πλαστελίνη».

Απλά και πρακτικά τί μπορούμε να κάνουμε;

Μερικές απλές συμβουλές για βελτίωση της ευλυγισίας στους αστραγάλους.

  • Διατάσεις με και με την βοήθεια ενός λάστιχου (ιδανικά thera band). Eίναι χρήσιμο να γίνονται πριν από κάθε προπόνηση κολύμβησης αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη στιγμή
  • Οσο μπορούμε πρέπει να αποφεύγουμε μπότες, μποτάκια και οι γυναίκες ψιλοτάκουνα στην καθημερινότητά μας
  • Το μασάζ με την χρήση ενός roller foam  ή με την βοήθεια ενός φυσικοθεραπευτή είναι εξαιρετικά χρήσιμο και για ορισμένους αθλητές μονόδρομος.
Triathlon Coach

Triathlon Coach in action

Summary
Article Name
Προπόνηση Κολύμβησης για Τριαθλητές: Βελτιώνοντας την ευλυγισία στους αστραγάλους.
Author
Description
Πόδια και ευλυγισία Έχουμε αναφέρει  σε προηγούμενο άρθρο ότι έχουμε παρατηρήσει αθλητές να προσπαθούν να κάνουν πόδια με σανίδα και να μένουν σταθεροί ή ακόμα και να πηγαίνουν προς τα πίσω. Μερικοί από αυτούς τους αθλητές έχουν εξαιρετικά γυμνασμένα πόδια με βάρη, προπόνηση ποδηλασίας και τρέξιμο. Στον αντίποδα παρατηρούμε νεαρές κοπέλες να χτυπούν πόδια και να κάνουν εξαιρετικούς χρόνους.