Προπόνηση Κολύμβησης για Τριαθλητές: Βελτιώνοντας την ευλυγισία στους αστραγάλους.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης (προπονητής Τριάθλου)  -Web- Site : www.triathloncoach.gr – Email : smartsportcoach@hotmail.com & info@triathloncoach.gr -Κινητό : +30 693 71 70 260

Εισαγωγή

Η πιο συνηθισμένη ερώτηση/παρατήρηση που δεχόμαστε από ανθρώπους που ξεκινούν τρίαθλο και υστερούν στην κολύμβηση είναι : «Να κάνω βάρη;». Συνήθως η συζήτηση συνεχίζεται ως εξής : «Νιώθω πολύ αδύναμος ;»

Εκείνο που πιστεύουμε είναι ότι το πρόβλημα που δεν κολυμπάμε γρήγορα είναι ότι δεν είμαστε πολύ δυνατοί. Μία προσέγγιση είναι να βασιστούμε στα βάρη  (και στην γυμναστική με αντιστάσεις εκτός νερού) όμως αυτός δεν είναι ο ορθόδοξος τρόπος. (Σημείωση : Θα γράψουμε σχετικό άρθρο πότε και για ποιους ίσως αυτή η προσέγγιση μπορεί να δουλέψει σε επίπεδο επίτευξης αγωνιστικού στόχου αν και ποτέ δεν θα μας κάνει α κολυμπήσουμε σωστά)

Όμως όπως μου έλεγε ένας ξένος προπονητής κολύμβησης  με τον οποίο συνεργάστηκα «η κολύμβηση δεν είναι bodybuilding”.

Εάν θέλουμε να κάνουμε κάτι για να έχουμε γρήγορη βελτίωση δεν είναι προς την κατεύθυνση της δύναμης με γυμναστική με αντιστάσεις εκτός νερού αλλά προς της κατεύθυνση της βελτίωσης της ευλυγισίας μας και της σωστότερης θέσης του σώματός μας μέσα στο νερό.

Πόδια και ευλυγισία

Έχουμε αναφέρει  σε προηγούμενο άρθρο ότι έχουμε παρατηρήσει αθλητές να προσπαθούν να κάνουν πόδια με σανίδα και να μένουν σταθεροί ή ακόμα και να πηγαίνουν προς τα πίσω. Μερικοί από αυτούς τους αθλητές έχουν εξαιρετικά γυμνασμένα πόδια με βάρη, προπόνηση ποδηλασίας και τρέξιμο.

Στον αντίποδα παρατηρούμε νεαρές κοπέλες να χτυπούν πόδια και να κάνουν εξαιρετικούς χρόνους.

Τί το διαφορετικό έχουν οι κολυμβητές; Είναι θέμα δύναμης η υπεροχή τους στην ισχύ των ποδιών τους μέσα στο νερό; Η απάντηση είναι αρνητική.

Παρατηρώντας το χτύπημα των ποδιών τους θα δούμε ότι δείχνουν σαν μην έχουν κόκκαλα, «σαν να είναι φτιαγμένα από πλαστελίνη».

Απλά και πρακτικά τί μπορούμε να κάνουμε;

Μερικές απλές συμβουλές για βελτίωση της ευλυγισίας στους αστραγάλους.

  • Διατάσεις με και με την βοήθεια ενός λάστιχου (ιδανικά thera band). Eίναι χρήσιμο να γίνονται πριν από κάθε προπόνηση κολύμβησης αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη στιγμή
  • Οσο μπορούμε πρέπει να αποφεύγουμε μπότες, μποτάκια και οι γυναίκες ψιλοτάκουνα στην καθημερινότητά μας
  • Το μασάζ με την χρήση ενός roller foam  ή με την βοήθεια ενός φυσικοθεραπευτή είναι εξαιρετικά χρήσιμο και για ορισμένους αθλητές μονόδρομος.
Triathlon Coach

Triathlon Coach in action

Summary
Προπόνηση Κολύμβησης για Τριαθλητές: Βελτιώνοντας την ευλυγισία στους αστραγάλους.
Article Name
Προπόνηση Κολύμβησης για Τριαθλητές: Βελτιώνοντας την ευλυγισία στους αστραγάλους.
Description
Πόδια και ευλυγισία Έχουμε αναφέρει  σε προηγούμενο άρθρο ότι έχουμε παρατηρήσει αθλητές να προσπαθούν να κάνουν πόδια με σανίδα και να μένουν σταθεροί ή ακόμα και να πηγαίνουν προς τα πίσω. Μερικοί από αυτούς τους αθλητές έχουν εξαιρετικά γυμνασμένα πόδια με βάρη, προπόνηση ποδηλασίας και τρέξιμο. Στον αντίποδα παρατηρούμε νεαρές κοπέλες να χτυπούν πόδια και να κάνουν εξαιρετικούς χρόνους.
Author

About triathlonworld

O Γιάννης Ψαρέλης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Από το 1978 ασχολείται με τον αθλητισμό. Είναι αναγνωρισμένος προπονητής τριάθλου από την Ironman και Level 3 προπονητής τριάθλου από την εθνική Ομοσπονδία της Νεας Ζηλανδίας (με το καλύτερο σύστημα διαβίου εκπαίδευσης προπονητών), πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Επίσης, είναι πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4:5 (ASCA Level 4:5). Συνολικά έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες τριάθλου και multistports και σε περισσότερους από 150 αγώνες τρεξίματος εκτός σταδίου. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Διοικητικός Διευθυντής στην Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, Γενικός Γραμματέας στην Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, Διευθυντής Αθλήματος στην ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 κ.λπ. Έχει επίσης εμπνευστεί και διατελέσει Αθλητικός Διευθυντής του Κέντρου Υψηλού Αθλητισμού (Sports Excellence). Σπουδές: Χημεία (ΕΚΠΑ), ΜΒΑ (ΟΠΑ), Μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διοίκηση (MSc,Lyon 1), το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία ( από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνMSc). Πρόσφατα, είναι στη διαδικασία ολοκλήρωσης Μεταπτυχιακού πάνω στην Μεγιστοποίηση της Αθλητικής Απόδοσης και την Προπονητική (ΔΠΘ). Σήμερα, είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο ΔΠΘ με αντικείμενο την εφαρμοσμένη Φυσιολογία στα αθλήματα αντοχής.