Προπονητική ποδηλασίας : VO2max, Τι απαιτείται για να κερδίσεις το Tour de France;

Ο Γύρος Γαλλίας 2012 μόλις τελείωσε και όσοι τον παρακολούθησαν έχουν μείνει εντυπωσιαμένοι από το αθλητικό επίπεδο των συμμετεχόντων.Ομως εάν προσπαθήσουμε να ποσοτικοποιήσουμε τα αθλητικά προσόντα αυτών των αθλητών θα μείνουμε ακόμα πιο εντυπωσιασμένοι. Στην κολύμβηση και στο τρέξιμο οι επιδόσεις είναι απόλυτα μετρήσιμες.

Σε ένα ποδηλατικό αγώνα drafting μας εντυπωσιάζει η μέση ωριαία ταχύτητα του γκρουπ αλλά ίσως δεν μπορούμε να αναλογιστούμε πόσο διαφέρουν αυτοί οι αθλητές από εμάς σε επίπεδο σωματικών προσόντων και αθλητικών δυνατοτήτων.

Ετσι έχουμε αθλητές μα σφυγμούς ηρεμίας 28, μέγιστη πρόσληψη πάνω από 80ml το λεπτό ανά κιλό βάρους, και να φτάνουν στο βαθμωτό τεστ πολύ πάνω από τα 520 watt. Βέβαια είναι δύσκολο να μπορέσουμε να ξέρουμε τις πραγματικές εργομετρικές εξετάσεις/ αποτέλεσματα του κάθε αθλητή αφού κανένας δεν θέλει να μαθευτεί τουλάχιστον όσο είναι εν ενενεργεία αθλητής

 

Ας επικεντρώσουμε όμως στην μέγιστη πρόσληψη. Ο “μέσος άντρας” έχει γύρω στο 42 (ml/ kg/min) και αντίστοιχα μία γυναίκα στο 38. Μία αθλήτρια ποδηλασίας υψηλού επιπέδου έχει στο 56 και αντίστοιχα ένας ποδηλάτης υψηλού επιπέδου στο 75.

Οποιοσδήποτε ερασιτέχνης αθλητής ποδηλασίας ή τριάθλου έχει πάνω από 60 πρέπει να είναι ιδιαίτερα ευχαριστημένος ενώ πάνω από 70 είναι εξαιρετικό για οποιονδήποτε ερασιτέχνη αθλητή.

Ας δούμε μερικές εξαιρετικές και ιδιαίτερες  περιπτώσεις. Πρόκειται για αθλητές που έχουν κερδίσει τον Γύρο Γαλλίας :

 

Greg Lemond – 94

Bernard Hinault – 88

Miguel Indurain -88

Cadel Evans – 87

Είναι σαφές ότι τα γονίδιά μας καθορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την αθλητική μας εξέλιξη όμως με σωστή και προγραμματισμένη προπόνηση μπορούμε να ξεφύγουμε από το 42 και να πλησιάσουμε το 60 -65.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης – Προπονητική Ομάδα Smart Sport (Email : info@triathlonoworld.gr )