Πρόγραμμα ανίχνευσης ταλέντων στο Τρίαθλο : H Φιλοσοφία του Triathlon Lab

Triathlon Lab- Πρόγραμμα Ανίχνευσης Ταλέντων για το Τρίαθλο

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης, BSc, MSc, MBA- Ιδρυτής Triathlon Lab(προπονητής Τριάθλου)  -Web- Site : www.triathloncoach.gr – Email : smartsportcoach@hotmail.com & info@triathloncoach.gr -Κινητό : +30 693 71 70 260

Triathlon Lab – Διεύθυνση : Πλούτωνος 17 – Παλαιό Φάληρο, 17562 & Email : smartsportcoach@hotmail.com -Κινητό : 6937170260

Εισαγωγή

Φεύγουμε από τη λογική του Cut Off, δηλαδή των δοκιμασιών που υποβάλλονται αθλητές καθώς αυτό πλέον θεωρείται ξεπερασμένο αναφορικά με την αποτελεσματικότητα στην  ανίχνευση Ταλέντων.

Μία cut off διαδικασία είναι αντίθετη στις αρχές και τις αξίες του Triathlon Lab.

Αδυναμίες των υπαρχόντων προγραμμάτων ανίχνευσης ταλέντων

Τα μεγαλύτερα προβλήματα στα υπάρχοντα συστήματα ανίχνευσης ταλέντων είναι τα εξής :

  • Η διαδικασία βασίζεται στην Χρονολογική Ηλικία των Νέων και όχι στην Βιολογική.

  • Η εμπειρία του αθλητή, ιδίως του νεαρού αθλητή, σε τέτοιες δοκιμασίες είναι εξαιρετικά σημαντικός παράγοντας στην παράμετρο που θα μετρηθεί.

  • Είναι δύσκολο να αξιολογηθούν μία σειρά παραμέτρων που τυχόν θα επηρεάσουν το αποτέλεσμα την ημέρα της μέτρησης

  • Το επίπεδο παρακίνησης για την μέτρηση καθώς και την ενασχόληση με τον αθλητισμό καθορίζει το αποτέλεσμα.

  • Υποθέτουμε ότι η αξιολόγηση κάποιων παραμέτρων σε συγκεκριμένη ηλικία θα είναι καθοριστικός παράγοντας και για το επίπεδο που αυτές οι παράμετροι μπορούν να φτάσουν στο στάδιο της αθλητικής ωρίμανσης.

  • Είναι σχεδόν αδύνατο να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε επιλέξει τις σωστές δοκιμασίες.

  • Δεν αξιολογούμε σημαντικές παραμέτρους για την πορεία εξέλιξης του αθλητή όπως το περιβάλλον υποστήριξης (οικογένεια), το trainability, τα κίνητρα και το ψυχολογικό προφίλ του αθλητή κ.λπ.

 

Τα αποτελέσματα των υπαρχόντων συστημάτων

Συνήθως τα συστήματα

  • Αδυνατούν να εντοπίσουν τα ταλέντα.

  • Εξωθούν αθλητές να εγκαταλείψουν τον αθλητισμό.

  • Είναι αντιπαιδαγωγικά.

Βασικά σημεία της δικής μας  φιλοσοφίας

  • Δεν υπάρχει η έννοια της απόρριψης.

  • Ίσως πρέπει να αντικατασταθεί ο όρος/ λέξη «ταλέντο» και η φράση «ανίχνευση ταλέντων» με την φράση «Πρόγραμμα Αθλητικού Προσανατολισμού Νέων».

  • Ίσως πρέπει να αντικαταστήσουμε την έννοια της «αξιολόγησης» και των «δοκιμασιών αξιολόγησης» ως «Διαδικασίες για εύρεση προπονητικών ζωνών» & «Διαδικασίες Δημιουργίας Αθλητικού Προφίλ Νεαρών Αθλητών».

  • Έχει βασική αρχή τις «ίσες ευκαιρίες συμμετοχής στον αθλητισμό».

  • Περιέχει την έννοια της μετακίνησης μεταξύ αθλημάτων καθώς σημείο αναφοράς είναι η μακροπρόθεσμη ολιστική ανάπτυξη του αθλητή και όχι το συμφέρον κάποιου αθλήματος

  • Περιέχει την ολιστική εξέλιξη των αθλητών

  • Περιέχει την έννοια της ακαδημαϊκής εξέλιξης των αθλητών.

Στόχοι του δικού μας προγράμματος

  • Να μην απορρίψουμε κάποιο ταλέντο/ παιδί. Δεν πρέπει να υπάρχει η έννοια των εξετάσεων και η έννοια τη πρόκρισης/ επιλογής.

  • Να μην απορρίψουμε κάποιον συμμετέχοντα που θέλει να ασχοληθεί με τον αθλητισμό.

  • Η Διαδικασία είναι συνεχής και είναι διαδικασία ενθάρρυνσης ενασχόλησης με τον αθλητισμό.

  • Να δημιουργήσει συναισθηματικούς δεσμούς με το κέντρο υψηλού αθλητισμού Triathlon Lab.

 

Βασικά στοιχεία

Είναι ανοιχτό το πρόγραμμα σε όλους χωρίς ρατσισμό (αρκεί να έχει κάποιος την συγκατάθεση των γονιών του εάν είναι κάτω των 18 ετών) και προσκομίζει ιατρική βεβαίωση ή υποβάλλεται σε ιατρικές εξετάσεις.

Παράδειγμα λειτουργίας προγράμματος

Συμπληρώνεται αίτηση του αθλητή με υπογραφή γονέα εάν είναι κάτω των 18 ετών. Περίοδος Αιτήσεων (1 μήνας). Για τα πρώτα 4 χρόνια θα λειτουργήσει για αθλητές άνω των 18 ετών.

Γίνεται παρουσίαση του προγράμματος στους υποψήφιους αθλητές και στους γονείς τους (1 ημέρα)

Γίνεται συνέντευξη με ομάδα του Triathlon Lab για να γίνουν κατανοητοί οι όροι του προγράμματος σε κάθε αθλητή και γονιό και να δημιουργηθεί η στοχοθεσία του κάθε αθλητή  τόσο σε αθλητικό όσο και ακαδημαϊκό επίπεδο(Δύο εβδομάδες)

Προσκομίζονται ιατρικές εξετάσεις και το παιδί υποβάλλεται σε τυχόν περαιτέρω ιατρικές εξετάσεις και δημιουργείται προσωπικός ιατρικός φάκελος (1 εβδομάδα)

Ο αθλητής ακολουθεί μία σειρά προπονήσεων για 6 μήνες σε διάφορα αθλήματα (LTAD λογική) και κατά την διάρκεια αυτής της περιόδου. (Προπονήσεις κάθε Σάββατο και Κυριακή καθώς και Τετάρτη απόγευμα.

Triathlon Coach Services

Προπονηση τριάθλου

Summary
Article Name
Προπόνηση Τριάθλου
Description
Βασικά σημεία της δικής μας  φιλοσοφίας Δεν υπάρχει η έννοια της απόρριψης. Ίσως πρέπει να αντικατασταθεί ο όρος/ λέξη «ταλέντο» και η φράση «ανίχνευση ταλέντων» με την φράση «Πρόγραμμα Αθλητικού Προσανατολισμού Νέων». Ίσως πρέπει να αντικαταστήσουμε την έννοια της «αξιολόγησης» και των «δοκιμασιών αξιολόγησης» ως «Διαδικασίες για εύρεση προπονητικών ζωνών» & «Διαδικασίες Δημιουργίας Αθλητικού Προφίλ Νεαρών Αθλητών». Έχει βασική αρχή τις «ίσες ευκαιρίες συμμετοχής στον αθλητισμό». Περιέχει την έννοια της μετακίνησης μεταξύ αθλημάτων καθώς σημείο αναφοράς είναι η μακροπρόθεσμη ολιστική ανάπτυξη του αθλητή και όχι το συμφέρον κάποιου αθλήματος Περιέχει την ολιστική εξέλιξη των αθλητών Περιέχει την έννοια της ακαδημαϊκής εξέλιξης των αθλητών.
Author

About triathlonworld

O Γιάννης Ψαρέλης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Από το 1978 ασχολείται με τον αθλητισμό. Είναι αναγνωρισμένος προπονητής τριάθλου από την Ironman και Level 3 προπονητής τριάθλου από την εθνική Ομοσπονδία της Νεας Ζηλανδίας (με το καλύτερο σύστημα διαβίου εκπαίδευσης προπονητών), πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Επίσης, είναι πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4:5 (ASCA Level 4:5). Συνολικά έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες τριάθλου και multistports και σε περισσότερους από 150 αγώνες τρεξίματος εκτός σταδίου. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Διοικητικός Διευθυντής στην Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, Γενικός Γραμματέας στην Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, Διευθυντής Αθλήματος στην ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 κ.λπ. Έχει επίσης εμπνευστεί και διατελέσει Αθλητικός Διευθυντής του Κέντρου Υψηλού Αθλητισμού (Sports Excellence). Σπουδές: Χημεία (ΕΚΠΑ), ΜΒΑ (ΟΠΑ), Μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διοίκηση (MSc,Lyon 1), το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία ( από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνMSc). Πρόσφατα, είναι στη διαδικασία ολοκλήρωσης Μεταπτυχιακού πάνω στην Μεγιστοποίηση της Αθλητικής Απόδοσης και την Προπονητική (ΔΠΘ). Σήμερα, είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο ΔΠΘ με αντικείμενο την εφαρμοσμένη Φυσιολογία στα αθλήματα αντοχής.