Προπόνηση κολύμβησης Open Water : Thomas Lurz

Ο Γερμανός Κολυμβητής Thomas Lurz είναι ίσως ο πιο επιτυχημένος κολυμβητής open water στην ιστορία της FINA. Εκτός από περισσότερα από χρυσά μετάλλια σε παγκόσμια πρωταθλήματα σε αγώνες 5 και 10χλμ έχει κερδίσει το αργυρό μετάλλιο στα 10χλμ στο Λονδίνο το 2012 και το χάλκινο μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου το 2012. Ηταν/Είναι επί χρόνια πρωταθλητής Γερμανίας στα 800-1500-5χλμ-10χλμ. Προπονείται κάτω από τις οδηγίες του αδελφού του Stefan Lurz, o οποίος ήταν η αιτία ο Thomas να ξεκινήσει κολύμβηση.

Στην συνέντευξη  που παραχώρησε σε ιστοσελίδα αναφορικά με την αναλογία της προπόνησης στην πισίνα και τί στην θάλασσα ο Γερμανός κολυμβητής απάντησε : «Πρπονούμαι μόνο στην πισίνα και ποτέ στην θάλασσα καθώς δεν μπορεί κάποιος να προσομοιώσει τις συνθήκες αγώνα. Επίσης χρειάζεται να κολυμπήσεις τα τελευταία 2 χιλιόμετρα πολύ δυνατά σε έναν αγώνα Open Water.Είμαι σίγουρος ότι ο ρυθμός είναι 1:02 για τα τελευταία 2 χιλιόμετρα. Για αυτή την ταχύτητα/ ρυθμό μπορείς να προπονηθείς μόνο στην πισίνα.Την εμπειρία την συλλέγεις από τους αγώνες». Αυτή την άποψη του Thomas Lurz την εστερνίζονται αρκετοί κολυμβητές open water αυτού του επιπέδου. Οπως αντίστοιχα υπάρχουν και αθλητές τριάθλου, π.χ. Simon Lessing που δεν έκαναν brick.

Ο προπονητής του αναφέρει σχετικά : «Δεν κάνουμε προπόνηση στην θάλασσα καθώς κάθε φορά οι συνθήκες είναι διαφορετικές. Πριν από αγώνα οι αθλητές μας κολυμπούν την διαδρομή ώστε να την μάθουν. Η προπόνηση στην πισίνα είναι απαραίτητη ώστε να μπορείς να υπολογίσεις με ακρίβεια χρόνους,αποστάσεις, επιδόσεις κ.λπ.»

O Γερμανός αθλητής στην περίοδο χτισίματος βάσης κολυμπάει κοντά στα 100χιλιόμετρα την εβδομάδα, κάνει βάρη και εργόμετρο. Δεν δίνει μεγάλη σημασία στις εργομετρικές εξετάσεις  και άλλες μεθόδους παρακολούθησης της τεχνικής του καθώς όπως ισχυρίζεται αναγκαστικά λόγω των τεστ χάνεις προπονήσεις.

Πιστεύει ότι στο open water :

  • Εχει μεγάλη σημασία το drafting, καθώς μπορείς να εξοικονομήσεις σημαντικό ποσοστό ενέργειας μέχρι και 25%.
  • Είναι σημαντικό να μπορείς να κάνεις στα σωστά σημεία αλλαγές ρυθμού
  • Στους αγώνες 5χλμ δεν πίνει νερό ούτε λαμβάνει gel μέσα στον αγώνα ενώ κατά την διάρκεια αγώνων 10χλμ πίνει μία ή δύο φορές νερό και καταναλώνει ένα gel.

Ας δούμε  μία προπονητική μέρα του Γερμανού, με το γνωστό σετ των 10 Χ 400 που κάνουν όλοι οι αθλητές του open water

Προθέρμανση

•             4 Χ 500, σταδιακά αυξανόμενο με το πρώτο 200άρι να είναι εστιασμένο στις λίγες χεριές ανά 50άρι.

•             2 Χ (300 με pull buoy +200πόδια)

Κυρίως Σετ

10 Χ 400 ελεύθερο με το κάθε τρίτο δυνατά σε 5:00 μεικτό

Αποθεραπεία

300 μέτρα

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης – Προπονητική Ομάδα Smart Sport/& Athens Triathlon Team & Συντακτική Ομάδα Triathlon World.gr. (Email : info@triathlonworld.gr & 6937170260