Αγορές μεταχειρισμένων ελαστικών από το διαδίκτυο: χαμηλό κόστος με υψηλό ρίσκο!

Αγορές μεταχειρισμένων ελαστικών από το διαδίκτυο: χαμηλό κόστος με υψηλό ρίσκο!

 

Δελτίο Τύπου της Continental : Με δοκιμαστικές αγορές 32 μεταχειρισμένων φθηνών χειμερινών ελαστικών                                 από το διαδίκτυο, νέα έρευνα της Continental στη Γερμανία τεκμηριώνει                                                    ότι αυτά αποτελούν σοβαρό κίνδυνο για την οδική ασφάλεια

                                       

Αθήνα, 4 Δεκεμβρίου 2014.  Τα πολύ φθηνά ελαστικά από ιστοσελίδες δημοπρασιών φαίνεται ότι «συνοδεύονται» πάντα από υψηλό ποσοστό επικινδυνότητας για την ασφάλεια επιβατών και οχημάτων. Αυτό είναι το αποτέλεσμα ελέγχου που διενήργησε το φθινόπωρο η Continental στη Γερμανία, σε τυχαίο δείγμα μεταχειρισμένων ελαστικών, τα οποία προμηθεύτηκε από ιστοσελίδες που διαθέτουν τέτοια προιόντα στο internet. 32 πολύ φθηνά, διαφορετικών διαστάσεων και κατασκευαστών ελαστικά, μαζί με τις ζάντες τους, αγοράστηκαν από τις πλέον δημοφιλείς ιστοσελίδες δημοπρασιών, με σκοπό να ελεγχθούν διεξοδικά από τους ειδικούς της Continental.

Τι ανακάλυψαν; Ούτε ένα από τα 32 προιόντα δεν ήταν χωρίς προβλήματα και κανένα δεν πληρούσε τις minimum προδιαγραφές ασφαλείας, καθώς οι γόμες τους είχαν «σκληρύνει» σημαντικά. Επιπλέον, υπήρχαν ζημιές από καρφιά, αποκόλληση του πέλματος, ζημιές στα πλαϊνά αλλά και στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τη ζάντα. «Σίγουρα δε θα ήθελα να οδηγώ αυτοκίνητο που φοράει κάποιο από αυτά τα ελαστικά!», ανέφερε στέλεχος του τμήματος εξυπηρέτησης της Continental,  συνοψίζοντας για τα αποτελέσματα της έρευνας:

«Ένα από τα ελαστικά είχε υποστεί αναγόμωση. Το πιο πρόσφατο από τα ελαστικά που δοκιμάστηκαν κατασκευάστηκε το 2011, ενώ το παλαιότερο το 1987! Με την εξαίρεση ενός ελαστικού, παρόλα αυτά, ήταν ακόμη εφικτό να αναγνωριστεί ο κατασκευαστής και το μοντέλο. Καθώς τα ελαστικά αγοράστηκαν μαζί με τις ζάντες τους, ακόμη κι ένας ειδικευμένος τεχνικός ελαστικών δε θα μπορούσε να εντοπίσει πριν την αγορά πολλά από τα ελαττώματα, ακόμα κι αν τα επιθεωρούσε προσωπικά. Υπήρχε ένα καρφί σε κάποιο από τα ελαστικά αλλά δε μπορούσες να το διακρίνεις στην εξωτερική επιφάνεια! Κι ακόμη, οι ζημιές στην επιφάνεια επαφής του ελαστικού με τη ζάντα ήταν εξαιρετικά δυσδιάκριτες».

 

Ακόμη πιο δύσκολο ήταν να εκτιμηθούν οι ζημιές, σε σχέση με το φαινόμενο της σκλήρυνσης του ελαστικού. Τα χειμερινά ελαστικά κατασκευάζονται με τη χρήση μιας ειδικής γόμας που παραμένει εύκαμπτη στον κρύο καιρό. Στα καινούργια ελαστικά αυτή βαθμολογειται με συγκεκριμένες τιμές σκληρότητας, μεταξύ 58 & 64 Sh (βαθμός Sh: σκληρότητα ελαστομερών και πλαστικών υλικών). Όσο πιο χαμηλή η τιμή, τόσο πιο εύκαμπτη η γόμα για την καλύτερη επαφή του ελαστικού με το δρόμο. Η μέση τιμή Sh των ελαστικών που αγοράστηκαν ήταν 80.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί της Continental: «Κατά το φρενάρισμα σε βρεγμένο δρόμο, η απόσταση φρεναρίσματος θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερη απ’ ότι με ένα καινούργιο ελαστικό. Αλλά θα ήταν αδύνατον να εντοπίσει κανείς αυτό το πρόβλημα, χωρίς ένα tester Sh». Ένα από τα 32 ελαστικά, ενώ παρουσίαζε πολύ κακή πρόσφυση, είχε σχετικά καλή «εμφάνιση» και ακόμη περίπου 4 χιλιοστά υπόλειμμα πάχους πέλματος. Η τιμή Sh όμως ήταν 81, κάτι που ούτε ένας ειδικευμένος τεχνικός δε θα μπορούσε να εντοπίσει. Σαν αποτέλεσμα, οι αποστάσεις φρεναρίσματος στο βρεγμένο και το χιόνι θα ήταν περίπου παρόμοιες με αυτές κάποιων θερινών ελαστικών κακής ποιότητας – τα κορυφαία θερινά ελαστικά έχουν μέση τιμή Sh περίπου 75.

Αξιολογώντας αυτήν την σε βάθος έρευνα στα 32 μεταχειρισμένα ελαστικά, η Continental επειγόντως συμβουλεύει τους οδηγούς να προσέχουν ιδιαίτερα όταν επιλέγουν την αγορά μεταχειρισμένων ελαστικών από το διαδίκτυο. Ακόμη και ελαστικά που αρχικά φαίνονται σε καλή κατάσταση, πιθανότατα ενέχουν πολύ σοβαρούς κινδύνους, μιας και ακόμη και οι πωλητές τους συχνά δε γνωρίζουν τα προβλήματα των προϊόντων αυτών. Επί της ουσίας, συνιστάται απόλυτα, για λόγους οδικής ασφάλειας αλλά και οικονομίας, να μείνει κάποιος πολύ μακριά από τέτοιου είδους «ευκαιρίες», διότι τα αόρατα προβλήματα των ελαστικών ίσως αποδειχθούν «πολύ ακριβά» για τον αγοραστή μακροπρόθεσμα. Σε κάθε περίπτωση, κανείς δεν μπορεί να βασιστεί σε αυτά ως «μεταχειρισμένα προϊόντα σε καλή κατάσταση», όπως δηλαδή ευρέως διαφημίζονται τα μεταχειρισμένα ελαστικά στο διαδίκτυο.

Στον αντίποδα όλων αυτών, η Continental προτείνει τη χρήση premium χειμερινών ελαστικών της, όπως το νέο ContiWinterContact TS 850 P.  Το TS 850 P προτείνεται από ειδικούς δοκιμαστές ελαστικών, ως υποδειγματική επιλογή για την ασφάλειά του και τα συνολικά ποιοτικά χαρακτηριστικά του, όπως προκύπτει από αξιολογήσεις και αποτελέσματα πρόσφατων δοκιμών ελαστικών από κορυφαία Γερμανικά και Ευρωπαϊκά περιοδικά και clubs αυτοκίνησης. «Αναμφίβολα, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη θετική ανταπόκριση των καταναλωτών στα χειμερινά ελαστικά της  Continental», αναφέρει ο Alexander Bahlmann, Head of PR, Passenger and Light Truck Tires τής Continental. «Φυσικά, αυτό που κυρίως επιθυμούμε είναι, με τα άριστα χαρακτηριστικά ασφάλειας των προϊόντων μας να συμβάλλουμε αποτελεσματικά στη διαμόρφωση συνθηκών ακόμη  μεγαλύτερης ασφάλειας για τα οχήματα στους Ευρωπαϊκούς δρόμους».

About triathlonworld

Ο κ. Γιάννης Ψαρέλης είναι από τα ιστορικά στελέχη του Τριάθλου στη χώρα μας έχοντας παρακολουθήσει και συμμετέχει έντονά στη διοικητική ανάπτυξη του αθλήματος. Χρόνια μέλος των εθνικών ομάδων ,εκπρόσωπος των αθλητών στην τεχνική επιτροπή του αθλήματος, υπεύθυνος χάραξης των διαδρομών αγώνων της Ομοσπονδίας μεταξύ των οποίων και της Ολυμπιακής διαδρομής του 2004 στη Βουλιαγμένη,έχει διατελέσει γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Τριάθλου και εκπρόσωπος αυτής στην Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή. Έχει πληθώρα προπονητικών πιστοποιήσεων στα αθλήματα αντοχής από εθνικές ομοσπονδίες και συνδέσμους προπονητών. Έχει παρακολουθήσει πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Τριάθλου τόσο για Διοργανωτές Αγώνων όσο και κριτές. Επίσης έχει παρακολουθήσει πολυήμερα σεμινάρια για διοργανωτές αγώνων στη Λοζάνη κάτω από την εποπτεία της ΔΟΕ. Έχει σπουδάσει Χημεία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει τους εξής πανεπιστημιακούς μεταπτυχιακούς τίτλους : Αθλητική Διοίκηση (Παν.Lyon1-Masters in Sport Organisations Management – πρόγραμμα αναγνωρισμένο από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή), Αθλητική Διοίκηση (Παν. Leicester), Διοίκηση Επιχειρήσεων (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών- Executive MBA), Μάρκετινγκ & Επικοινωνία (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών -MSc in Marketing and communication with New Technologies). Προπονητής Τριάθλου Προπονητής Τριάθλου Ο κ.Γιάννης Ψαρέλης έχει διατελέσει Διοικητικός Υπεύθυνος καθώς και Υπεύθυνος Στρατηγικής & Ανάπτυξης στο Sports Excellence (πρόγραμμα που πραγματοποιείται υπό την επιστημονική επίβλεψη της Α’ Ορθοπαιδικής Κλινικής του ΕΚΠΑ, όντας εγκεκριμένο κέντρο από τον Διεθνή Σύνδεσμο Κέντρων Υψηλού Αθλητισμού) έχοντας την επιστημονική επίβλεψη μέχρι και 1800 επίλεκτων αθλητών και αθλητριών προεθνικών και εθνικών ομάδων έως 18 ετών καθώς και των μελών της Προ-Ολυμπαικής προετοιμασίας για τους ΟΑ του Τόκυο (με μνημόνιο συνεργασίας με την ΕΟΕ). Σε επίπεδο ακαδημαϊκό/ ερευνητικό με σημείο αναφοράς μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές ασχολείται κυρίως με την επίδραση των προϊόντων νεοπρενίου/ wetsuit στην κολύμβηση τριαθλητών καθώς και με την μεγιστοποίηση της απόδοσης των αθλητών στο mixed relay του Τριάθλου. Από το 1990 συμμετέχει ως εισηγητής σε πλήθος εκπαιδευτικά προγράμματα επιμόρφωσης προπονητών, καθηγητών Φυσικής Αγωγής, γονέων αλλά και αθλητών είτε αναπτύσσοντας τεχνικά θέματα που αφορούν το Τρίαθλο είτε θέματα που αφορούν την ηθική στον αθλητισμό και το αντι-ντόπινγκ. Αρθογραφεί σε πλήθος αθλητικών ιστοσελίδων και περιοδικών σε θέματα που αφορούν την προπονητική, τους κανονισμούς του Τριάθλου ή θέματα ηθικής/ κοινωνιολογίας του αθλητισμού. Ο ίδιος σε συνεργασία με αθλητικούς φορείς (Ομοσπονδίας, Σωματείων και Αθλητικών Οργανισμών των Δήμων) από το 1990 έως σήμερα έχει σχεδιάσει και διοργανώσει έχοντας την επίβλεψη πάνω από 50 αγώνων σε όλη την Ελλάδα (Αθήνα, Χανιά, Ρέθυμνο, Τρίπολη, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Πιερία κ.λπ.)