Τεχνική Κολύμβησης : Συχνότητα αναπνοής.

 Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης Ο Γιάννης είναι πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Είναι επίσης πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4 (ASCA Level 4).

  • Κάθε πόσες χεριές πρέπει να αναπνέω στην κολύμβηση στο ελεύθερο ;

  • Ποιο τα πλεονεκτήματα όταν στην κολύμβηση όταν αναπνέω κάθε 2 ή 3 χεριές ;

  • Στους αγώνες κολύμβησης σε ανοιχτό νερό κάθε πότε πρέπει να αναπνέω;

  • Ποιες οι επιπτώσεις στην τεχνική στην ελεύθερη κολύμβηση όταν κολυμπάω με αναπνοή κάθε 2 ή 3 χεριές;

Τεχνική κολύμβησης : Συχνότητα αναπνοής.

Μία από τις ερωτήσεις που δεχόμαστε πολύ συχνά από τους αθλητές που γυμνάζουμε  στην κολύμβηση είναι εάν πρέπει να αναπνέουν από τη μία ή και τις δύο πλευρές όταν κολυμπούν ελεύθερο; Υπάρχουν υπέρμαχοι προπονητές κολύμβησης και των δύο απόψεων. Ας δούμε μερικά από τα επιχειρήματα που έχει να παρουσιάσει η κάθε πλευρά.

Κολύμβηση με αναπνοή και από τις δύο πλευρές σημαίνει μεταξύ άλλων :

  • Πιο συμμετρική θέση και κίνηση του σώματος στο νερό

  • Πιο συμμετρική κίνηση των χεριών μας μέσα και έξω από το νερό

  • Λιγότερες ροπές και κατ’ επέκταση αντιστάσεις

  • Περισσότερες πιθανότητες να κρατάμε ευθεία γραμμή στο ανοιχτό νερό

Αναπνοή από τη μία πλευρά μεταξύ άλλων

  • Σημαίνει δυνατότητα για μεγαλύτερη παροχή οξυγόνου (με αναπνοή κάθε 2 χεριές)

  • Δυνατότητα να παρακολουθούμε καλύτερα το χέρι που είναι πιο αδύναμο, εάν αναπνέουμε από την πλευρά του πιο αδύνατου χαεριού

  • Δυνατότητα για πιο επιταχυνόμενες χεριές (και όχι ισοταχείς) χεριές.

Σε αυτά τα παραπάνω ήρθαν Αγγλοι ερευνητές για να προσθέσουν τον παράγοντα ισχύος στο κάθε χέρι. Αυτό το οποίο βγήκε ως συμπέρασμα από την έρευνά τους ήταν ότι υπάρχει σημαντική διαφορά ισχύος μεταξύ των δύο χεριών σε όσους αναπνέουν από την μία πλευρά σε σχέση με αυτούς που αναπνέουν και από τις δύο.

Δική μας θέση είναι ότι πρέπει:

  1. Να κολυμπάμε με αναπνοή και από τις δύο πλευρές στα “αργά” αερόβια κομμάτια και να αναπνέουμε από την πλευρά του πιο αδύνατου χεριού στα γρήγορα κομμάτια

  2. Πρέπει να κλείσουμε τις μυικές ανισορροπίες με εκγύμναση με λάστιχα, πάγκους κολύμβησης, κολυμβητικά εργόμετρα και βάρη έξω από το νερό

  3. Δυστυχώς δεν είναι μόνο θέμα μυικής ανισορροπίας αλλά και αίσθησης στο πιάσιμο του νερού που κάνει το ένα μας χέρι να είναι πιο αποτελεσματικό από το άλλο.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης (Προπονητική ομάδα Smart Sport- Εmail : info@triathlonworld.gr) .

  • Triathlon New Zeeland Level 3 Accredited Coach Endorsed by International Triathlon Union

  • American Swimming Coaches Association Level 4 Coach

  • Australian Swimming Teaches and Coaches Association Silver License

  • North American Academy For Sport and Fitness Marathon Certified Coach

  • USA National Federation of High Schools Accredited & Certified Coach (swimming)

  • International Triathlon Coaches Association Certified Coach