Τεχνική Τρεξίματος : Heel Striking vs. Mid Foot

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης (BSc, MSc, MBA, PhDc) – Προπονητής Τριάθλου και αθλημάτων αντοχής

(Email : smartsportcoach@hotmail.com & Κινητό : 6937170260

Οι λόγοι για την κακή τεχνική είναι οι εξής:

• Αρκετοί προπονητές δρόμου ή τριάθλου δεν γνωρίζουν την σωστή τεχνική και δυσκολεύονται ακόμα περισσότερο να την διδάξουν σωστά.
• Στην δρομική κουλτούρα των αγωνισμάτων αντοχής δεν κατέχει σημαντική θέση η προπόνηση αντοχής όσο ο όγκος προπόνησης.
• Οι περισσότεροι αθλητές αντοχής συνδέουν το τρέξιμο με το γρήγορο περπάτημα.
To heel striking συνήθως προέρχεται :
• Aπό την αδυναμία κατανόησης της σωστής τεχνικής
• Tον περιορισμό της κίνησης σε κάμψη και έκταση στο ισχίο
• Στο υπερβολικό μεγάλο βήμα, στην μικρή γωνία κάμψης στο γόνατο
• Στα μοντέρνα παπούτσια τρεξίματος που περιορίζουν τις συνέπειες αλλά και την αίσθηση της επαφής με το έδαφος κ.λπ.

Οι επιπτώσεις είναι οι εξής:
• Με το heel striking έχουν την αδυναμία απορρόφησης των δυνάμεων από τους μύες και τένοντες με αποτέλεσμα να έχουν έντονες οστικές καταπονήσεις.
• Έχουν ελάττωση της δρομικής οικονομίας καθώς έχουν –Fx και υψηλή τιμή στην Fy. Με την χρήση των φορητών μετρητών ισχύος παρατηρούμε έντονες τιμές στην κάθετη ισχύ, κάτι που αποτυπώνεται και στην κάθετη μετατόπιση όπως αυτή μετριέται με τα gps ρολόγια (vertical oscilation).
• Επίσης έχουμε αύξηση των τιμών στους χρόνους επαφής με το έδαφος και κατά συνέπειά μείωση στην απόδοση του αθλητή.

H Δική μου προπονητική πρέμβαση περιλαμβάνει τα εξής:
• Στην αρχή της συνεργασίας και της προπονητικής περιόδου έμφαση στην τεχνική με δρομικές ασκήσεις μεταξύ των οποίων και τρέξιμο δίχως παπούτσια.
• Συνεχής παρατήρηση και ανάδραση στους αθλητές όταν τρέχουν.
• Νευρομυική ερεθίσματα μετά την προθέρμανση για να μπορέσουν να τρέξουν σωστά.
• Ανάλυση των δρομικών στοιχείων και βιντεοσκόπηση.
• Έμφαση στην κάμψη στο γόνατο, στη μείωση του μήκους διασκελισμού και την μείωση του χρόνου επαφής με το έδαφος.

Triathlon Coach Greece
Κινητό : 6937170260
Email : smartsportcoach@hotmail.com

Summary
Article Name
Τεχνική Τρεξίματος : Heel Striking vs. Mid foot running
Author
Description
Με το heel striking έχουν την αδυναμία απορρόφησης των δυνάμεων από τους μύες και τένοντες με αποτέλεσμα να έχουν έντονες οστικές καταπονήσεις. • Έχουν ελάττωση της δρομικής οικονομίας καθώς έχουν –Fx και υψηλή τιμή στην Fy. Με την χρήση των φορητών μετρητών ισχύος παρατηρούμε έντονες τιμές στην κάθετη ισχύ, κάτι που αποτυπώνεται και στην κάθετη μετατόπιση όπως αυτή μετριέται με τα gps ρολόγια (vertical oscilation). • Επίσης έχουμε αύξηση των τιμών στους χρόνους επαφής με το έδαφος και κατά συνέπειά μείωση στην απόδοση του αθλητή.