Αυξήστε τον χρόνο ζωής των παπουτσιών σας τρεξίματος

Αυξήστε τον χρόνο ζωής των παπουτσιών σας τρεξίματος

Ενώ η φροντίδα του ποδηλάτου μας αναγνωρίζεται ως ιδιαίτερα σημαντική για την καλή λειτουργία του καθώς και  για να αυξήσουμε τον χρόνο  ζωής του σπάνια θα συναντήσει αναφορές για την φροντίδα των παπουτσιών τρεξίματος.

Θα δώσουμε μερικές πρακτικές συμβουλές για την αύξηση του χρόνου ζωής των παπουτσιών :

  1. Δεν φοράμε τα παπούτσια τρεξίματος για περπάτημα και γενικότερα δεν τα χρησιμοποιούμε παρά μόνο στην προπόνηση. Οσο περισσότερο τα χρησιμοποιούμε στην καθημερινή μας ζωή τόσο λιγότερα δρομικά χιλιόμετρα θα μπορούμε να έχουμε με αυτά.
  2. Είναι απαραίτητο να αγοράζουμε παπούτσια τρεξίματος κατάλληλα για την επιφάνεια στην οποία θα τρέχουμε. Ετσι εάν τρέχουμε στο βουνό, βράχια είναι απαραίτητο να αγοράσουμε παπούτσια για τέτοιο περιβάλλον.
  3. Προτιμήστε φιλικές για τα παπούτσια τρεξίματός σας επιφάνειες τρεξίματος. Σκληρές επιφάνειες όπως πλακάκι, τσιμέντο ή ακόμα και άσφαλτος δεν δοκιμάζουν μόνο το σώμα σας αλλά και τα παπούτσια τρεξίματός σας. Προτιμήστε μαλακές επιφάνειες όπως καλή ποιότητα χώματος και γρασίδι/ χόρτο.
  4. Χρησιμοποιήστε απορροφητικούς πάτους. Αυτό θα είναι σημαντική βοήθεια στο να έχετε εξαιρετική απορροφητικότητα για πολύ μεγάλο διάστημα.
  5. Μην χρησιμοποιείτε το ίδιο ζευγάρι τρεξίματος εάν τρέχετε καθημερινά και ακόμα περισσότερο εάν τρέχετε δύο φορές την ημέρα. Η μεσαία σόλα, που αποτελείται από πολυμερή, έχει συγκεκριμένο πάχος. Ειδικοί στα πολυμερή πιστεύουν ότι 48 ώρες είναι απαραίτητες για την «ξεκούραση» των παπουτσιών τρεξίματος.
  6. Εάν αγοράσετε ελαφριά παπούτσια για γρήγορες προπονήσεις ή αγώνες τότε είναι απαραίτητο να τα φοράτε μόνο σε αυτές τις προπονήσεις. Τα αγωνιστικά ή ημι- αγωνιστικά παπούτσι τρεξίματος είναι κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε για πολύ λιγότερα χιλιόμετρα. Δεν έχει νόημα να τα φοράμε για περπάτημα ή στην προθέρμανση ή σε αργές προπονήσεις επειδή είναι ελαφριά.

Τα παραπάνω είναι κάποιες πρακτικές συμβουλές που νομίζουμε ότι θα σας βοηθήσουν σημαντικά. Για περισσότερες πληροφορίες πρέπει να επικοινωνείτε με τον κατασκευαστή ή αντιπρόσωπο του παπουτσιού τρεξίματος που χρησιμοποιείται.

Εμείς έχουμε κάνει αρκετές δοκιμές σε παπούτια τρεξίματος. Θα παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών σε προσοεχή άρθρα

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης -Γιάννης Ψαρέλης- Προπονητής Τριάθλου (Email: smartsportcoach@hotmail.com ) www.triathlonworld.gr & www.triathlon.gr & www.triathloncoach.gr)

Summary
Description
Αυξήστε τον χρόνο ζωής των παπουτσιών σας τρεξίματος
Author

About triathlonworld

O Γιάννης Ψαρέλης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Από το 1978 ασχολείται με τον αθλητισμό. Είναι αναγνωρισμένος προπονητής τριάθλου από την Ironman και Level 3 προπονητής τριάθλου από την εθνική Ομοσπονδία της Νεας Ζηλανδίας (με το καλύτερο σύστημα διαβίου εκπαίδευσης προπονητών), πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Επίσης, είναι πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4:5 (ASCA Level 4:5). Συνολικά έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες τριάθλου και multistports και σε περισσότερους από 150 αγώνες τρεξίματος εκτός σταδίου. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Διοικητικός Διευθυντής στην Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, Γενικός Γραμματέας στην Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, Διευθυντής Αθλήματος στην ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 κ.λπ. Έχει επίσης εμπνευστεί και διατελέσει Αθλητικός Διευθυντής του Κέντρου Υψηλού Αθλητισμού (Sports Excellence). Σπουδές: Χημεία (ΕΚΠΑ), ΜΒΑ (ΟΠΑ), Μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διοίκηση (MSc,Lyon 1), το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία ( από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνMSc). Πρόσφατα, είναι στη διαδικασία ολοκλήρωσης Μεταπτυχιακού πάνω στην Μεγιστοποίηση της Αθλητικής Απόδοσης και την Προπονητική (ΔΠΘ). Σήμερα, είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο ΔΠΘ με αντικείμενο την εφαρμοσμένη Φυσιολογία στα αθλήματα αντοχής.