Πρόγραμμα προπόνησης από το Ιντερνετ.

Τις τελευταίες μέρες λάβαμε  σχεδόν το ίδιο ερώτημα από 2 διαφορετικούς αναγνώστες της ιστοσελίδας. Το συνοψίζουμε στο εξής :

«Εχω πάρει μέσω ίντερνετ ένα πρόγραμμα προπόνησης το οποίο και ακολουθώ. Εχασα κάποιες προπονήσεις τί κάνω ; Να το ξεκινήσω από την αρχή, να το συνεχίσω από εκεί που σταμάτησα …. με πιο τρόπο μπορώ να το χρησιμοποιήσω»

Εμείς διαφωνούμε  και έχουμε εκφραστεί πολλές φορές  αρνητικά αναφορικά με τα έτοιμα προγράμματα.

Το καλύτερο  που μπορείτε να κάνετε είναι να βρείτε ομάδα τριάθλου με προπονητή/ -ες  που θα σας επιτηρεί/ -ούν  από κοντά και  η οποία θα έχει αθλητές με τους οποίους θα μπορείτε να κάνετε μαζί προπόνηση.

Η επόμενη επιλογή είναι να έχετε προπονητή που θα σας βγάζει πρόγραμμα καθώς θα σας γνωρίζει πολύ καλά ως αθλητή και θα είναι προσωποιημένο πρόγραμμα.

Εάν όμως  η μοναδική επιλογή  που έχετε κυρίως για οικονμικούς λογους είναι να βρείτε ένα «τυποποιημένο πρόγραμμα» από το Ιντερνετ τότε οι παρακάτω πρακτικές  συμβουλές  ίσως σας βοηθήσουν σημαντικά :

  • Επιλέγουμε προπονητικό πρόγραμμα ανάλογα με τις ρεαλιστικά διαθέσιμες ώρες και το συνολικό προπονητικό φορτίο που ήδη μπορεί να υποδεχθεί ο οργανισμός.
  • Μην προσπαθήσετε να ακολουθήσετε ένα πρόγραμμα επαγγελματία αθλητή ή ένα πρόγραμμα με πολλές ώρες προπόνησης. Υπερκόπωση, τρυματισμός και ψυχολογική πίεση θα είναι μερικές από τις πιθανές συνέπειες.
  • Εάν ρεαλιστικά δεν μπορούμε να αφιερώσουμε τις ώρες που απαιτεί το πρόγραμμα και καθώς μάλλον δεν είμαστε ικανοί να κάνουμε τυχόν προσαρμογές καλύτερα να επιλέξουμε άλλο πρόγραμμα.
  • Διαβάζουμε πολύ προσεχτικά τις οδηγίες και τις σημειώσεις/ διευκρινήσεις του συντάκτη του προγράμματος.
  • Το πρόγραμμα το διαβάζουμε από το τέλος ταιριάζοντάς το στην ημέρα του αγώνα.
  • Εάν είναι μικρότερο το διάστημμα μέχρι τον αγώνα που μας ενδιαφέρει (π.χ.   εβδομάδες)  σε σχέση με την διάρκεια του προγράμματος (π.χ. 12 εβδομάδες) τότε αρχίζουμε από την εβδομάδα που απέχει τόσο όσο ο αγώνας που μας ενδιαφέρει αρκεί να μπορούμε να υποστηρίξουμε το προπονητικό φορτίο της πρώτης εβδομάδας (σταδιακή επιβάρυνση σε σχέση με το φορτίο που ήδη έχει συνηθίσει το σώμα μας)
  • Προσπαθούμε να δούμε ή ρωτάμε κάποιον έμπειρο αθλητή προπονητή/ τριαθλητή ποιες είναι οι προπονήσεις κλειδια που δεν πρέπει να χάνουμε.
  • Εάν χάσουμε κάποιες προπονήσεις και εφόσον αυτές δεν είναι οι προπονήσεις κλειδιά πάμε παρακάτω.

 

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης, Προπονητική Ομάδα Smart Sport/ Athens Triathlon Team & Συντακτική Ομάδα TriathlonWorld.gr & Triathlon.gr (Email :info@triathlonworld.gr)

Imagen De La Garmin Barcelona Triathlon 2011