Μερικές σκέψεις παρατηρώντας το παγκόσμιο πρωτάθλημα υγρού στίβου

Κείμενο : Φίλιππος Αθανασίου. Μερικές σκέψεις παρατηρώντας τους κορυφαίους κολυμβητές/τριες  στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κολύμβησης που μόλις τελείωσε στην Σανγκάη.Αν παρακολουθήσατε τους αγώνες, ειμαι σίγουρος οτι θα συμφωνείτε οτι περα απο τις πολύ μεγάλες   επιτυχίες του Γιανιώτη της Λυμπερτά και της  εθνικής ομάδας του πόλο γυναικών,  οι αγώνες ήταν υψηλο’υ επιπέδου και η τηλεοπτική κάλυψη ( ιδιαίτερα τα πλάνα κάτω απο το νερό) πολυ επιτυχημένη.

Οποιος έδωσε προσοχή στις τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν απο τους κολυμβητές/τριες τόσο στην πισίνα οσο και την ανοικτή θάλασσα  ,είιναι σίγουρο οτι σχεδόν θα αιφνιδιάστηκε απο το τεράστιο εύρος των τεχνικών που είδαμε.

Αρκετοί κολυμβητές/ριες είχαν εντελώς ευθύ το χέρι τους κατά τη επαναφορά,αλλοι χρησιμοποιούσαν πάρα πολύ μεγάλες συχνότητες χεριων,καποιοι άλλοι χτυπούσαν  τα πόδια τους με αργό two beat,ενω κάποιοι άλλοι κολυμπούσαν με six beat kick.

Αυτό μας δείχνει πόσο μεγάλη ποικιλία κολυμβητικού στυλ μπορεί τελικά να είναι γρήγορη και κατάλληλη εξαρτώμενες από τον σωματότυπο την απόσταση αλλά και από το περιβάλλον (πισίνα, θάλασσα).

Νομίζω ότι μπορούμε να βρούμε ανάμεσα στα τόσα διαφορετικά στυλ τα κοινά στοιχεία πού κάνουν όλες αυτές τις τεχνικές αποτελεσματικές.

  • Θέση σώματος πολύ ψηλά στο νερό
  • Πολύ καλό  rotation και από τις δυο πλευρές
  • Άριστη ευθυγράμμιση του σώματος και της επέκτασης του χεριού
  • Άριστη μηχανική στο πιάσιμο του νερού, πιέζοντας κάθε στιγμή νερό προς τα πίσω και ποτέ πλάγια η κάτω
  • Αποτελεσματική τεχνική ποδιών με σχετικά τεντωμένο πόδι (με εξαίρεση τα σπριντ)

Ενδιαφέρον είναι επίσης να δούμε τις πτυχές της τεχνικής που διαφέρουν ανάμεσα στους κορυφαίους κολυμβητές/ριες:

  • Επαναφορά του χεριού ( παραδοσιακά  με ψηλά τον αγκώνα εναντίον επαναφοράς με ευθύ χέρι
  • Θέση του κεφαλιού (από εντελώς κάθετα έως κοιτάζοντας ευθεία μπροστά)
  • Μήκος χεριάς (ανάμεσα σε 30-55 χεριές τα 50μ)
  • Συχνότητα χεριάς ( έως και 110 χεριές το λεπτό στην ανοιχτή θάλασσα και 75-90 χ.τ.λ στην πισίνα)
  • Χρήση ποδιών ( 2 beat συνδυασμένο με υψηλή συχνότητα χ.τ.λ και 6 beat συνδυασμένο με μεγαλύτερη πιο αργή συχνότητα χ.τ.λ

 

Βλέποντας αυτά τα τελευταία σημεία που διαφέρουν ανάμεσα στου κορυφαίους , μπορούμε να τολμήσουμε το συμπέρασμα ότι αυτά τα στοιχεία δεν είναι τα κυριότερα για μια αποτελεσματική τεχνική κολύμβησης. Δώστε λοιπόν σημασία στα πρώτα σημεία και στην συνέχεια αφήστε στον εαυτό σας την ελευθερία  να βρει (μέσα από γόνιμους πειραματισμούς και στοχευμένες προπονήσεις  – τεστ) στα υπόλοιπα σημεία ακριβώς αυτό που ταιριάζει στον σωματότυπο σας και στον τρόπο που σας αρέσει να αγωνίζεστε.