Το δίλημα που έχουν πολλοί τριαθλητές είναι εάν πρέπει να πάρουν ένα ποδήλατο δρόμου ή ένα ποδήλατο τριάθλου/ χρονομέτρου.
Τα ποδήλατα δρόμου είχαν κάποια σημαντικά μειονεκτήματα για τους Τριαθλητές : υστερούσαν σημαντικά σε αεροδυναμική, έχουν την λεγόμενη ιταλική γεωμετρία στον κάθετο σωλήνα (73-75 μοίρες γωνία),…
Τέτοιους προβληματισμούς δεν θα έχουν πλέον οι Τριαθλητές αφού υπάρχει το Venge, ένα ποδήλατο που όπως λέει και ο guru της αεροδυναμικής της specialized o Mark Cote : « Το αεροδυναμικό VENGE έχει ντίζα σέλλας το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί και προς τις δύο πλευρές και να τοποθετήσει και τελείως κάθετα σε σχέση με την μεσαία τριβή. Ετσι με ένα clip-on το ποδήλατο γίνεται ιδανικό για τρίαθλο»
Το ποδήλατο έχει δημιουργηθεί με την ολιστική μέθοδο κατασκευής FACT (Functional Advanced Composite Technology) της Specializedκαι είναι φτιαγμένο από ελαφρύ ανθρακόνημα.
Η Ακαμψία του σκελετού είναι πολύ υψηλή και σε συνδυασμό με την αεροδυναμική του ποδηλάτου εξαλείφει οποιοδήποτε σχετικό μειονέκτημα έχουν τα ποδήλατα δρόμου σε σχέση με αυτά της ατομικής χρονομέτρησης.
Ειδικότερα πρέπει να εμμείνουμε στην αεροδυναμική του ποδηλάτου το οποίο προσφέρει πολλά watt δώρο στον κάτοχό του.
Συγκρινόμενο και με ένα κορυφαίο ποδήλατο δρόμου όπως το Specialized Tarmac SL3 προσφέρει 22 watt μπόνους στην ταχύτητα των 40χλμ/ ώρα.
Ολο ο σχεδιασμός του ποδηλάτου είναι βασισμένος στην βελτίωση του αεροδυναμικού του συντελεστή και το αποτέλεσμα έχει προέρθει από συνεργασίες και τεστ ειδικών σε αεροδυναμική.
Ολα τα καλώδια είναι εσωτερικά. Τα ψαλίδια (πίσω τρίγωνο) έχουν σχήμα του φτερού του αεροπλάνου με επίπεδο σχήμα στην εξωτερική πλευρά και καμπυλωτό στην εσωτερική και ταυτόγχρονα έχουν κλίση προς τα έξω ώστε να «ηρεμούν» τους πλαγιομετωπικούς ανέμους πριν αυτοί περάσουν από τις ρόδες.
Το κούτελο είναι πιο φαρδύ στην βάση και πιο στενό προς τα πάνω ώστε να αυξάνεται η ακαμψία του ποδηλάτου και ταυτόγχρονα να έχει καλύτερο χειρισμό ο ποδηλάτης σε στροφές και κατηφόρες. Είναι περιττό να τονίσουμε ότι το σχήμα του είναι τέτοιο ώστε να εξαλείφονται οι στροβιλισμοί.
Η αεροδυναμική ντίζα σέλλας μας επιτρέπει να έχουμε μεγάλο εύρος στις γωνίες που καθόμαστε (seat angle) από την ιταλική γεωμετρία (73 μοίρες) σε έναν αγώνα με πολλές ανηφόρες ή με drafting μέχρι τις πολύ επιθετικές γωνίες των 78-80 μοιρών σε αγώνες flat χωρίς drafting.
To πηρούνι έχει το 3:1 και ίσιο σχήμα και είναι πολύ καλύτερο από τα καμπύλα πηρούνια τόσο σε θέμα ακαμψίας και αεροδυναμικής καθώς και γρήγορης απόκρισης.
Για το κυρίως τρίγωνο του σκελετού δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Λεπίδα για απόλυτη αεροδυναμική ακριβώς όπως και τα ποδήλατα χρονομέτρου.
Το συγκεκριμένο ποδήλατο είναι σύμφωνο με τις οδηγίες & κανονισμούς της UCI.
Από όλες τις εκδόσεις του εμείς το προτείνουμε με την ηλεκτρονική Ultegra. Το συγκεκριμένο μοντέλο ονομάζεται PRO Ui2 M2.
About triathlonworld
Ο κ. Γιάννης Ψαρέλης είναι από τα ιστορικά στελέχη του Τριάθλου στη χώρα μας έχοντας παρακολουθήσει και συμμετέχει έντονά στη διοικητική ανάπτυξη του αθλήματος.
Χρόνια μέλος των εθνικών ομάδων ,εκπρόσωπος των αθλητών στην τεχνική επιτροπή του αθλήματος, υπεύθυνος χάραξης των διαδρομών αγώνων της Ομοσπονδίας μεταξύ των οποίων και της Ολυμπιακής διαδρομής του 2004 στη Βουλιαγμένη,έχει διατελέσει γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Τριάθλου και εκπρόσωπος αυτής στην Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή.
Έχει πληθώρα προπονητικών πιστοποιήσεων στα αθλήματα αντοχής από εθνικές ομοσπονδίες και συνδέσμους προπονητών.
Έχει παρακολουθήσει πλήθος εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Διεθνούς Ομοσπονδίας Τριάθλου τόσο για Διοργανωτές Αγώνων όσο και κριτές. Επίσης έχει παρακολουθήσει πολυήμερα σεμινάρια για διοργανωτές αγώνων στη Λοζάνη κάτω από την εποπτεία της ΔΟΕ.
Έχει σπουδάσει Χημεία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Έχει τους εξής πανεπιστημιακούς μεταπτυχιακούς τίτλους :
Αθλητική Διοίκηση (Παν.Lyon1-Masters in Sport Organisations Management – πρόγραμμα αναγνωρισμένο από την Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή),
Αθλητική Διοίκηση (Παν. Leicester),
Διοίκηση Επιχειρήσεων (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών- Executive MBA),
Μάρκετινγκ & Επικοινωνία (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών -MSc in Marketing and communication with New Technologies).
Προπονητής Τριάθλου
Προπονητής Τριάθλου
Ο κ.Γιάννης Ψαρέλης έχει διατελέσει Διοικητικός Υπεύθυνος καθώς και Υπεύθυνος Στρατηγικής & Ανάπτυξης στο Sports Excellence (πρόγραμμα που πραγματοποιείται υπό την επιστημονική επίβλεψη της Α’ Ορθοπαιδικής Κλινικής του ΕΚΠΑ, όντας εγκεκριμένο κέντρο από τον Διεθνή Σύνδεσμο Κέντρων Υψηλού Αθλητισμού) έχοντας την επιστημονική επίβλεψη μέχρι και 1800 επίλεκτων αθλητών και αθλητριών προεθνικών και εθνικών ομάδων έως 18 ετών καθώς και των μελών της Προ-Ολυμπαικής προετοιμασίας για τους ΟΑ του Τόκυο (με μνημόνιο συνεργασίας με την ΕΟΕ).
Σε επίπεδο ακαδημαϊκό/ ερευνητικό με σημείο αναφοράς μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές ασχολείται κυρίως με την επίδραση των προϊόντων νεοπρενίου/ wetsuit στην κολύμβηση τριαθλητών καθώς και με την μεγιστοποίηση της απόδοσης των αθλητών στο mixed relay του Τριάθλου.
Από το 1990 συμμετέχει ως εισηγητής σε πλήθος εκπαιδευτικά προγράμματα επιμόρφωσης προπονητών, καθηγητών Φυσικής Αγωγής, γονέων αλλά και αθλητών είτε αναπτύσσοντας τεχνικά θέματα που αφορούν το Τρίαθλο είτε θέματα που αφορούν την ηθική στον αθλητισμό και το αντι-ντόπινγκ.
Αρθογραφεί σε πλήθος αθλητικών ιστοσελίδων και περιοδικών σε θέματα που αφορούν την προπονητική, τους κανονισμούς του Τριάθλου ή θέματα ηθικής/ κοινωνιολογίας του αθλητισμού.
Ο ίδιος σε συνεργασία με αθλητικούς φορείς (Ομοσπονδίας, Σωματείων και Αθλητικών Οργανισμών των Δήμων) από το 1990 έως σήμερα έχει σχεδιάσει και διοργανώσει έχοντας την επίβλεψη πάνω από 50 αγώνων σε όλη την Ελλάδα (Αθήνα, Χανιά, Ρέθυμνο, Τρίπολη, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Πιερία κ.λπ.)