Προπόνηση τρεξίματος : Δρομικές Ασκήσεις

 

Ενας αθλητής που θέλησε να μάθει περισσότερα για τις προπονήσεις της ομάδας μας με ρώτησε για το πρόγραμμα των ομαδικών προπονήσεω ν. Καθώς του εξηγούσα το πρόγραμμα ανέφερα για την ημέρα που κάνουμε τεχνική στο τρέξιμο, στην οποία μαθαίνουμε συγκεκριμένη μέθοδο τρεξίματος. Εκπληκτος με ρώτησε :

  • «Τεχνική στο τρέξιμο ; Υπάρχει κάτι τέτοιο; Εγώ βγαίνω από το σπίτι και απλά τρέχω;”

Αυτή είναι η εντύπωση που έχουν οι περισσότεροι αθλητές για το τρέξιμο. Οτι δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη τεχνική στο τρέξιμο. Αυτό είναι φανερό εάν κάποιος παρακολουθήσει ένα λαικό αγώνα τρεξίματος όπου η συντριπτική πλειοψηφία των αθλητών έχουν τελείως λάθος δρομική τεχνική.

Στο συγκεκριμένο άρθρο θα αναφερθούμε στην σπουδαιότητα των δρομικών ασκήσεων.

Οι δρομικές ασκήσεις είναι χρήσιμο να γίνονται σε κάθε προπόνηση. Τα οφέλη από τις δρομικές ασκήσεις είνια μεταξύ άλλων και τα εξής :

  • Αποτελούν εξαιρετική μορφή προθέρμανσης.
  • Μας βοηθούν να βελτιώσουμε σημαντικά την δρομική  μας τεχνική.
  • Μας βοηθούν να βελτιώσουμε την δρομική μας οικονομία.
  • Αποτελούν ιδανική ενδυνάμωση, εξαιρετικά εξιδεικευμένη για το τρέξιμο.

Είναι σημαντικό  οι δρομικές ασκήσεις να γίνονται μετά την προθέρμανση όπου είμαστε ξεκούραστοι και μπορούμε να έχουμε καλύτερη δυνατότητα σωστής εκτέλεσης ασκήσεων.

Ανάλογα με την προπόνηση μπορούμε να προσαρμόσουμε τον χρόνο που θα αφιερώσουμε σε αυτές. Οσο λιγότερο απαιτητικό είναι το προπονητικό πρόγραμμα  που έχουμε να κάνουμε τόσο περισσότερη ώρα/ χρόνο μπορούμε να αφιερώσουμε στις δρομικές ασκήσεις.

Είναι απαραίτητο να μας τις διδάξει κάποιος  προπονητής. Επίσης βοηθάει να μας επιτηρεί προπονητής τις πρώτες μέρες που τις εκτελούμε.

Υπάρχει πλούσιο ασκησιολόγιο από το οποίο ο προπονητής μας θα επιλέξει αυτές που είναι πιο χρήσιμες για εμάς και φυσικά θα μας τις διδάξει κατά προοδευτική δυσκολία.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης – Προπονητική Ομάδα Smart Sport/& Athens Triathlon Team & Συντακτική Ομάδα Triathlon World.gr. (Email : info@triathlonworld.gr & 6937170260)

Run Technique

About triathlonworld

O Γιάννης Ψαρέλης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Από το 1978 ασχολείται με τον αθλητισμό. Είναι αναγνωρισμένος προπονητής τριάθλου από την Ironman και Level 3 προπονητής τριάθλου από την εθνική Ομοσπονδία της Νεας Ζηλανδίας (με το καλύτερο σύστημα διαβίου εκπαίδευσης προπονητών), πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Επίσης, είναι πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4:5 (ASCA Level 4:5). Συνολικά έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες τριάθλου και multistports και σε περισσότερους από 150 αγώνες τρεξίματος εκτός σταδίου. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Διοικητικός Διευθυντής στην Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, Γενικός Γραμματέας στην Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, Διευθυντής Αθλήματος στην ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 κ.λπ. Έχει επίσης εμπνευστεί και διατελέσει Αθλητικός Διευθυντής του Κέντρου Υψηλού Αθλητισμού (Sports Excellence). Σπουδές: Χημεία (ΕΚΠΑ), ΜΒΑ (ΟΠΑ), Μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διοίκηση (MSc,Lyon 1), το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία ( από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνMSc). Πρόσφατα, είναι στη διαδικασία ολοκλήρωσης Μεταπτυχιακού πάνω στην Μεγιστοποίηση της Αθλητικής Απόδοσης και την Προπονητική (ΔΠΘ). Σήμερα, είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο ΔΠΘ με αντικείμενο την εφαρμοσμένη Φυσιολογία στα αθλήματα αντοχής.