Προπόνηση κολύμβησης :Προπόνηση για open water στο κολυμβητήριο;

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης. Ο Γιάνννης είναι πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Είναι επίσης πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4 (ASCA Level 4).

  • Τί μπορώ να κάνω για να γίνω καλύτερος στην κολύμβηση στην θάλασσα;
  • Τώρα τον χειμώνα που δεν μπορώ να κάνω κολύμβηση στην θάλασσα τί μπορώ να κάνω για να κολυμπήσω με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση την άνοιξη όταν ξεκινήσω την προπόνηση στην θάλασσα;

Δίνουμε μερικές απλές και σύντομες συμβουλές που θα μας βοηθήσουν όταν ξεκινήσουμε τις προπονήσεις και τους αγώνες στη θάλασσα.

1.Βελτίωση της τεχνικής μας. 
Οσο βελτιώνουμε την τεχνική μας (θέση σώματος μέσα στο νερό αλλά και αποτελεσματικώτερη κίνηση) τόσο περισσότερο θα αισθανόμαστε πιο άνετα στο νερό. Η ανασφάλεια που δημιουργείται από την έλειψη καλής τεχνικής ενός αθλητή γιγαντώνεται όταν αυτός καλείται να κολυμπήσει σε ανοιχτό νερό όπου έχει να αντιμετωπίσει τον κυματισμό, το κρύο νερό, το μη διαφανές νερό,…

2.Προσαρμογή κολύμβησης με άλλους αθλητές.
Οταν πηγαίνουμε για προπόνηση σε ένα κολυμβητήριο επιλέγουμε να κολυμπήσουμε στην διαδρομή με τα λιγότερα άτομα. Για να ετοιμαστούμε καλύτερα για τον αγώνα Τριάθλου, χρειάζεται μερικές φορές να κολυμπάμε στην διαδρομή όπου υπάρχουν πολλά άτομα. Είναι χρήσιμο να επιλέγουμε μερικές φορές διαδρομή με κολύμβητές καλύτερου επιπέδου από εμάς (οπότε θα μας προσπενάνε) και μερικές άλλες φορές διαδρομή με κολυμβητές χειρότερου επιπέδου από το δικό μας (οπότε θα χρειάζεται να τα προσπερνάμε συνεχώς)

3.Εκμάθηση κολυμβητικού drafting
Εαν μάθουμε να κολάμε στα πόδια ενός άλλου κολυμβητή τότε θα καταφέρουμε να κολυμπήσουμε με ρυθμοό 3-6 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα το κάθε κατοστάρι από ότι εάν κολυμπούσαμε μόνοι μας. Αυτό είναι κάτι που πολλοι Τριαθλητές αγνοούν και κυρίως κάτι που δεν δουλέυουν.
Πολλοί Τριαθλητές προπονούνται στο drafting κάνοντας το λεγόμενο Τραινάκι που δεν είναι τίποτα άλλο από το γνωστό ρολόι που χρησιμοποιούν οι ποδηλάτες.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης, Προπονητική Ομάδα Smart Sport/ Athens Triathlon Team & Συντακτική Ομάδα TriathlonWorld.gr & Triathlon.gr (Email :info@triathlonworld.gr)]

Photo1 (4)

About triathlonworld

O Γιάννης Ψαρέλης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Από το 1978 ασχολείται με τον αθλητισμό. Είναι αναγνωρισμένος προπονητής τριάθλου από την Ironman και Level 3 προπονητής τριάθλου από την εθνική Ομοσπονδία της Νεας Ζηλανδίας (με το καλύτερο σύστημα διαβίου εκπαίδευσης προπονητών), πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Επίσης, είναι πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4:5 (ASCA Level 4:5). Συνολικά έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες τριάθλου και multistports και σε περισσότερους από 150 αγώνες τρεξίματος εκτός σταδίου. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Διοικητικός Διευθυντής στην Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, Γενικός Γραμματέας στην Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, Διευθυντής Αθλήματος στην ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 κ.λπ. Έχει επίσης εμπνευστεί και διατελέσει Αθλητικός Διευθυντής του Κέντρου Υψηλού Αθλητισμού (Sports Excellence). Σπουδές: Χημεία (ΕΚΠΑ), ΜΒΑ (ΟΠΑ), Μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διοίκηση (MSc,Lyon 1), το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία ( από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνMSc). Πρόσφατα, είναι στη διαδικασία ολοκλήρωσης Μεταπτυχιακού πάνω στην Μεγιστοποίηση της Αθλητικής Απόδοσης και την Προπονητική (ΔΠΘ). Σήμερα, είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο ΔΠΘ με αντικείμενο την εφαρμοσμένη Φυσιολογία στα αθλήματα αντοχής.