Κείμενο : Αλέξανδρος Ιωαννίδης (αναδημοσίευση από το icycling.gr)
Πριν από 600Km τοποθέτησα στο κουρσάκι μου ένα ζευγάρι σούπερ-ντούπερ εξωτικών πεταλιών δρόμου KéO Blade της γαλλικής Look. Παρόλο που δε συμπαθώ καθόλου τα χωμάτινα πετάλια της εταιρίας, είχα πολύ καλά δείγματα από το τελευταίο (ασφάλτινο) μοντέλο KéO Max που είχα χρησιμοποιήσει για ένα χρόνο άρα ομολογώ ότι εξ’ αρχής ήμουν θετικά επηρεασμένος.
Πρώτη εντύπωση
Με βάρος μόλις 95 γραμμάρια το καθένα (έκδοση με άξονες τιτανίου), το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς μόλις βγάλει τα KéO Blade από το κουτί τους είναι πως ζυγίζουν τόσο λίγο που φαντάζουν ψεύτικα. Αναλογιστείτε ότι τα περισσότερα πετάλια ποδηλάτων δρόμου ξεπερνούν τα 260 γραμμάρια ανά ζεύγος, και θα δείτε πως οι “ανθρακονημάτινες λεπίδες” σας προσφέρουν μια συνολική μείωση βάρους 60-90gr ενώ παράλληλα χρησιμοποιούν το ίδιο προσιτό και πανάλαφρο πλαστικό σχαράκι (cleat) που βρίσκει κανείς και στα χαμηλότερα μοντέλα της γκάμας, KéO Grip. Η συσκευασία περιλαμβάνει τη γκρι έκδοση cleat που προσφέρει 4.5º ελευθερίας στην περιστροφή της φτέρνας. Υπάρχουν διαθέσιμες ξεχωριστά άλλες δύο εκδόσεις, η μαύρη (0º -άουτς!) και η κόκκινη (9º -πολύ τουριστική για τα γούστα μου), αλλά θεωρώ ότι τα “μαμίσια” γκρι σχαράκια θα ικανοποιήσουν τον περισσότερο κόσμο, όπως έκαναν και για εμένα.
Καινοτομίες
Τα κορυφαία πετάλια της Look δε θα ήταν κορυφαία αν δεν παρουσίαζαν δύο σημαντικές καινοτομίες -εκτός της κατάργησης των ελατηρίων:
- Ρύθμιση Q-Factor. Με την προσθήκη ενός ειδικού αποστάτη 2mm (δεν περιλαμβάνεται στη συσκευασία), μπορείτε να αλλάξετε το Q-Factor του πεταλιού από 53mm σε 55mm και να αυξήσετε κατά 4mm συνολικά την απόσταση μεταξύ των ποδιών σας.
- Αλλαγή ανθρακονημάτινων ελασμάτων. Με τη χρήση ενός ειδικού εργαλείου, είναι δυνατό να αλλάξετε τη σκληρότητα εμπλοκής του μηχανισμού στα KéO Blade. Άρα, αν ανακαλύψετε πως κάνατε λάθος επιλογή σκληρότητας, το κακό είναι μικρότερο απ’ ότι νομίζατε.
Η εμπειρία “Blade”
ΚΛΑΚ! ΚΛΑΚ! Με έναν διακριτό ήχο είχαν κουμπώσει και τα δύο μου παπούτσια στη θέση τους. Η αίσθηση του κουπώματος δεν έχει καμία σχέση με οποιοδήποτε άλλο πετάλι δρόμου έχω δοκιμάσει (που ομολογώ ότι περιορίζεται σε κάμποσα μοντέλα της Shimano και το μεσαίας κατηγορίας KéO Max της Look), κάτι που οφείλεται κυρίως στη γραμμικότητα του χαρακτηριστικού ανθρακονημάτινου ελάσματος που εδώ χρησιμοποιείται αντί των συμβατικών μεταλλικών ελατηρίων. Η απεμπλοκή των ποδιών από τα πετάλια είναι εξίσου θετική στην αίσθηση, χάρη στην κατά 30% αυξημένη αντίσταση ακριβώς στο σημείο που απαιτείται. Η σκληρότητα “16” είναι απόλυτα ικανοποιητική για οποιονδήποτε έχει στοιχειωδώς γυμνασμένα πόδια, ενώ η “12” θα έλεγα ότι μάλλον απευθύνεται σε πιο μικρόσωμους/ελαφριούς αναβάτες, ή πιο τουριστικού στιλ ποδηλάτες. Η ιδιαίτερα μεγάλη επιφάνεια επαφής cleat και πεταλιού προσφέρει ιδιαίτερη σταθερότητα σε όρθιο πεταλάρισμα ή σπριντ, και ειδικά αν το προηγούμενο σας πετάλι ήταν κάποιο μεσαίας ή χαμηλότερης κατηγορίας μοντέλο, η διαφορά είναι αισθητή.
Η κύλιση των πεταλιών είναι φανταστική. Αυτό εξασφαλίζεται από δύο κλειστά και ένα βελονοειδές ρουλεμάν κάτω από κάθε σας πόδι. Τα KéO Blade έχουν φτιαχτεί για υψηλές επιδόσεις και πολλά-πολλά χιλιόμετρα, ενώ αποτελεί το πετάλι επιλογής του 50% των αθλητών που συμμετέχουν στο UCI World Tour. Αυτό και μόνο λέει πολλά.
Δεν έτυχε να υποβάλλω τα δικά μου Blades σε κακές καιρικές συνθήκες, αλλά η κατασκευάστρια εταιρία τα έχει εξοπλίσει με διπλές τσιμούχες ώστε να κρατά τα στοιχεία της φύσης έξω. Υποψιάζομαι ότι αν δεν κάνει κάποιος την κίνηση κρετίνου να τα πλύνει με πιεστικό ψεκάζοντας απευθείας στο σημείο εισόδου του άξονα στο πλαίσιο, τα Blades δε θα παρουσιάσουν προβλήματα στεγανότητας.
Τελικά;
Τα KéO Blade είναι κορυφαία πετάλια δρόμου σχεδιασμένα για υψηλές επιδόσεις και εκτεταμένη χρήση. Η διαδικασία εμπλοκής/απεμπλοκής των παπουτσιών σας από αυτά προσφέρει απόλυτα θετική αίσθηση και σε συνδυασμό με τη μεγάλη επιφάνεια επαφής και τη γενική στιβαρότητα των πεταλιών, εμπνέουν στον αναβάτη εξαιρετική σιγουριά. Η καινοτόμος σχεδίαση, η δυνατότητα αλλαγής των ελασμάτων και η ρυθμισιμότητα του Q-Factor τους προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερη αξία στα Blade. Τα σχαράκια τους είναι πανάλαφρα και ίσως τα φθηνότερα της αγοράς. Η κύλιση τους είναι απλά φανταστική και η επιλογή των υλικών κατασκευής ανεβάζει τον πήχη πολύ ψηλά.
Αυτό που σίγουρα δεν συγκαταλέγεται στα πλεονεκτήματα του πεταλιού είναι η τιμή του, στα €278,00. Βέβαια, για να είμαστε δίκαιοι, όταν θέλεις “υπερπετάλι” πληρώνεις “υπερπετάλι”. Όποιος θέλει όλα τα παραπάνω πλεονεκτήματα χωρίς όμως να καίγεται ιδιαίτερα για τη μείωση βάρους, ας προτιμήσει την έκδοση με άξονες Cr-Mo που στοιχίζει €108,00 λιγότερο και ζυγίζει μόλις 40gr περισσότερο ανά ζεύγος. Για τους χρονομετρίστες, υπάρχει και η έκδοση “Aéro” που ουσιαστικά είναι τα KéO Blade Cr-Mo με μια carbon ποδιά στο κάτω τους μέρος για βελτίωση της αεροδυναμικής. Όποια έκδοση και να προτιμήσετε, καλύπτεται από εγγύηση 2 ετών ενάντια σε κατασκευαστικά ελαττώματα, την οποία και εξυπηρετεί η ελληνική αντιπροσωπεία.
Είναι λοιπόν τα KéO Blade το απόλυτο πετάλι για ποδηλασία δρόμου; Για εμένα, με κλειστά τα μάτια …Ναι!