Ομαδική προπόνηση στο Τρίαθλο

Το Τρίαθλο παρότι έχει ποικιλία στην προπόνησή του δεν παύει να είναι ένα ατομικό «μοναχικό» άθλημα όπου αυτός/ -η που ασχολείται με αυτό πρέπει κάθε μέρα να αφιερώνει αημαντικό χρόνο της ζωής του προπονούμενος επαναλαμβάνωντας 3 απλές κινήσεις.

Το τελευταίο διάστημμα έχω ακούσει πολλούς αθλητές/-τριες που αναφέρονται στην δυσκολία που έχουν στο να μπορέσουν να κάνουν μόνοι τους προπόνηση.

Ανθρωποι που εργάζονται 8-10 ώρες καθημερινά και οι οποίοι έχουν πολλές προσωπικές ή/ και οικογενειακές υποχρεώσεις και τους οποίοι τους έχω ακούσει να αναφέρουν χαρακτηριστικά :

  • «Βαριέμαι να κάνω μόνος μου προπόνηση»
  • «Δεν αντέχω άλλο να τρέχω και να κολυμπάω μόνος»
  • “Εχω δηλώσει να τρέξω στο…αλλά δεν νομίζω ότι θα τα καταφέρω”

Είναι αλήθεια ότι μετά από 8-10 ώρες εργασίας το κεντρικό νευρικό σύστημα στέλνει αρνητικά μηνύματα και έτσι ψάχνουμε δικαιολογίες για να μην βγούμε από το σπίτι μας για να πάμε να τρέξοεμε ή να πάμε στο κολυμβητήριο και γενικότερα να κάνουμε προπόνηση.

Η ομαδική προπόνηση είναι μία λύση στο πρόβλημα πολλών ανθρώπων καθώς προσφέρει μεταξύ άλλων και τα παρακάτω :

  • Δέσμευση : Δεσμευόμαστε απέναντι σε κάποιους άλλους ανθρώπους (τους συναθλητές μας) και έτσι είναι μεγαλύτερες οι αντιστάσεις μας στην φυσιολογική άρνηση  – που προκύπτει από την κόπωση της καθημερινότητας – να πάμε για προπόνηση.
  • Παρακίνηση : Εχουμε μία σημαντική παρακίνηση καθόλη την διάρκεια της προπόνησης. Ετσι βελτιωνόμαστε πολύ πιο εύκολα και πιο γρήγορα.
  • Οχι χαμένες προπονήσεις : Μέρες που μας φαντάζει αδύνατο να κάνουμε ποιοτική προπόνηση η παρουσία άλλων αθλητών μας κάνει να εκτελέσουμε ένα ποιοτικό πρόγραμμα εκγύμνασης και όχι απλά να κάνουμε χαλαρή προπόνηση.
  • Πάνω από όλα περνάμε καλά …

 

Βέβαια είναι σημαντικό :

  • Να ενταχθούμε σε μία ομάδα ατόμων με τα οποία έχουμε καλή χημεία
  • Να προπονούμαστε με άτομα παρόμοιου επιπέδου
  • Να συμβαδίζουν τα προπονητικά μας προγράμματα

Η καθημερινή αλληλεπίδραση με άλλους αθλητές θα μας καθορίσει τόσο σε επίπεδο αθλητικών επιδόσεων όσο και σε επίπεδο νοοτροπίας. Λάθος επιλογή μπορεί να μας κάνει να σταματήσουμε την ενασχόλησή μας με το τρίαθλο και σωστή επιλογή μπορεί να μας κάνει να βελτιωθούμε πέρα από οποιοαδήποτε προσδοκία μας.

Δείξε μου με ποιον προπονείσαι να σου πω τί νοοοτροπίας και επιπέδου αθλητής είσαι!

Kείμενο : Γιάννης Ψααρέλης – Προπονητική ομάδα Smart Sport/ Athens Triathlon Team & Συντακτική ομάδα TriathlonWorld.gr & Triathlon.gr (Email : info@triathlonworld.gr) .

 

 

About triathlonworld

O Γιάννης Ψαρέλης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Από το 1978 ασχολείται με τον αθλητισμό. Είναι αναγνωρισμένος προπονητής τριάθλου από την Ironman και Level 3 προπονητής τριάθλου από την εθνική Ομοσπονδία της Νεας Ζηλανδίας (με το καλύτερο σύστημα διαβίου εκπαίδευσης προπονητών), πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Επίσης, είναι πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4:5 (ASCA Level 4:5). Συνολικά έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες τριάθλου και multistports και σε περισσότερους από 150 αγώνες τρεξίματος εκτός σταδίου. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Διοικητικός Διευθυντής στην Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, Γενικός Γραμματέας στην Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, Διευθυντής Αθλήματος στην ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 κ.λπ. Έχει επίσης εμπνευστεί και διατελέσει Αθλητικός Διευθυντής του Κέντρου Υψηλού Αθλητισμού (Sports Excellence). Σπουδές: Χημεία (ΕΚΠΑ), ΜΒΑ (ΟΠΑ), Μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διοίκηση (MSc,Lyon 1), το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία ( από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνMSc). Πρόσφατα, είναι στη διαδικασία ολοκλήρωσης Μεταπτυχιακού πάνω στην Μεγιστοποίηση της Αθλητικής Απόδοσης και την Προπονητική (ΔΠΘ). Σήμερα, είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο ΔΠΘ με αντικείμενο την εφαρμοσμένη Φυσιολογία στα αθλήματα αντοχής.