Συντάκτης : Μάρκος Πάχος
Η ιδέα για ενα τριαθλητικό ποδήλατο είχε σφηνωθεί στο μυαλό μου απο το 2006 περίπου οταν είχα δει τότε για πρώτη φορα ενα ποδήλατο ενός φίλου και ειλικρινά είχα εντυπωσιαστεί με το όλο δημιούργημα. Το μόνο εμπόδιο στην αγορά ενός τέτοιου ποδηλάτου ήταν, είναι και θα είναι για τους περισσότερους αθλητές το κόστος. Έπειτα λοιπόν απο μια πρόχειρη έρευνα αγοράς που είχα κάνει έμεινα με την ιδέα και με το όνειρο μέχρι το περασμένο καλοκαίρι. Ευτυχώς η κρίση έχει και τα ‘’καλά’’ της ορισμένες φορές, καθώς η εταιρεία που εργαζόμουν τον καιρό εκείνο αναγκάστηκε να μειώσει το προσωπικό και φυσικά πήρε και μένα η μπάλα. Έτσι βρέθηκα άνεργος μεν αλλά με αποζημίωση δε! Οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος θα κράταγε τα χρήματα και θα έκανε μια πιο ‘’συντηρητική’’ ζωή ούτως ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο μειωμένο εισόδημα με το οποίο καλείται να επιβιώσει μέχρι να βρεθεί κάτι άλλο. Αυτό το κάτι άλλο βρέθηκε αρκετά γρήγορα και όπως καταλαβαίνετε το τελευταίο εμπόδιο είχε πέσει και όπως πολύ σωστά έχει πει και ένας φίλος τα λεφτά είναι σαν τα ψάρια, πρέπει να τρώγονται φρέσκα!
Στο μυαλό μου πάντοτε κυριαρχεί ένα και μόνο κριτήριο όταν προτίθεμαι να αγοράσω κάτι και αυτό δεν ειναι άλλο απο το αισθητικό κομμάτι της υπόθεσης. Κακά τα ψέματα αν κάτι δεν μας αρέσει στο μάτι δεν πρόκειται ποτέ να του δωθούμε όπως του αρμόζει και του πρέπει και τα χρήματα τα οποία διαθέσαμε θα πάνε κατά κάποιο τρόπο χαμένα. Η πρώτη μου επιλογή ήταν δυστυχώς μη διαθέσιμη στο μέγεθος το οποίο καβαλάω και έτσι κατέληξα στην δεύτερη, η οποία αργότερα όπως αποδείχθηκε από προσωπική ικανοποίηση και μόνο, ήταν και καλύτερη. Έτσι κατέληξα στο Β2 Pro της αμερικάνικης εταιρείας FELT.
Όπως προείπα, κύριος λόγος επιλογής του ποδηλάτου αυτού ήταν το χρώμα και το στήσιμο του, αλλά ας πούμε δυο λόγια για το ποδήλατο αυτό καθ’αυτό. Το ποδήλατο προσφέρεται σε δύο εκδόσεις, την αμερικάνικη με γκρούπ Shimano Dura Ace και την ευρωπαϊκή με Sram Red. Το δικό μου λόγω έλλειψης μεγέθους στην Ευρώπη ήρθε απο Αμερική και έτσι είναι εξοπλισμένο με το πρώτο γκρούπ που αναφέραμε. Τα υπόλοιπα εξαρτήμα και στις δυο εκδόσεις παραμένουν τα ίδια και αποτελούνται απο ενα ζευγάρι τροχούς ZIPP clincher με αλουμινένια στεφάνια, 808 για πίσω και 404 μπροστά. Για το λόγο του ότι δεν ειναι tubular (μπουαγιό) οι τροχοί είχα κάποιους ενδοιασμούς στην αρχή, μιας και όπως όλοι γνωρίζουμε οι carbon τροχοί ξεδιπλώνουν το αληθινό τους εαυτό μόνο σε αυτην την έκδοση και όχι στην clincher, αλλά τηρουμένων των αναλογιών ότι η χρήση του ποδηλάτου αυτού προορίζεται και για μεγάλες αποστάσεις, αποδείχθηκε πιο ασφαλές να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο και με έναν αεροθάλαμο να συνεχίσεις τον αγώνα σου σε περίπτωη που συμβεί το μοιραίο. Το τιμόνι είναι της FELT το Devox, carbon με αλουμινένιες προεκτάσεις και τέλος η σέλα, για την οποία έλεγα ότι θα ήταν και το πρώτο πράγμα το οποίο θα άλλαζα, είναι και αυτη της FELT, η οποία αποδείχθηκε ιδιαίτερα άνετη με το πέρασμα του χρόνου, ιδιαίτερα στην μύτη της όπου έχει ιδιαίτερη ενίσχυση για τις πολύωρες προπονήσεις.
Καβαλώντας το ποδήλατο για πρώτη φορα έμεινα με το στόμα ανοιχτό και βίωσα ενα πρωτόγνωρο ποδηλατικό αεροδυναμικό σοκ. Άκουγα πολλά κατά καιρούς για τα ποδήλατα αυτά αλλα ποτέ μου δεν είχα βρεί ένα στα μέτρα μου ούτως ώστε να διαπιστώσω προσωπικά τα πλεονεκτήματά τους. Το ποδήλατο από την στιγμή που στηθείς σωστά επάνω του, κυρίως με την βοήθεια μιας σωστής μεθόδου fitting, κυριολεκτικά πάει μόνο του και από την στάση του αναβάτη σε ωθεί να πας πιο γρήγορα στο δρόμο, βλέποντας ταχύτητες οι οποίες με τα συμβατικά ποδήλατα δρόμου έρχονται με περισσότερο κόπο και κάματο. Είναι αρκετά γρήγορο και ‘’ήσυχο’’ στην άσφαλτο και ειλικρινά το μόνο που του λείπει είναι ένα ζευγάρι πετάλια. Η άνεση είναι κυρίαρχη στο ποδήλατο αυτό και οι φαρδιές μπάρες τοποθετούν τον αναβάτη σε μια σταθερή θέση στο μπροστινό μέρος του. Η γωνία του seat tube, τοποθετημένη στις 76 μοίρες φέρνει τον αναβάτη άνετα πάνω απο την μεσαία τριβή επιτρέποντάς του με τον τρόπο αυτό να βγάλει την μέγιστη ισχύ του κατά το πεταλάρισμα, χωρίς όμως να το καθιστά ασταθές στις κατηφόρες. Οι αναβάσεις επίσης δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα με το ποδήλατο αυτό, λόγω κυρίως της γωνίας οδήγησης που έχουμε όταν πιάνουμε το τιμόνι απο τις μανέτες στο πλάι. Η επιφάνεια φρεναρίσματος, η οποία όπως προείπαμε δεν είναι απο carbon όπως οι περισσότεροι υψηλού προφίλ τροχοί, καθιστά το φρενάρισμα ένα απο τα μεγαλύτερα ατού του ποδηλάτου σε οποιεσδήποτε συνθήκες ανεξαρτήτως εαν κινούμαστε σε βρεγμένο ή στεγνο οδόστρωμα. Τα ελαστικά της Vittoria έρχονται σε διάσταση 700Χ23 και όχι σε κάτι απαγορευμένες τύπου 700Χ20 ή 700Χ21, καθαρά για αγωνιστικές συνθήκες και μόνο σε καλής ποιότητας άσφαλτο. Ο σχεδιασμός του λαιμού bayonet δεύτερης γενιάς της FELT είναι το πιο λειτουργικό σύστημα οου μπορούμε να βρούμε σε τριαθλητικό ποδήλατο αυτή την στιγμή στην αγορά. Με το σύστημα αυτό το ποδήλατο ρυθμίζεται πλήρως όσον αφορά το ύψος και την γωνία του λαιμού απλά και μόνο με μια βίδα χωρίς να χρειάστει να αγοράσουμε αλλό λαιμό για να επιτύχουμε το επιθυμητό στήσιμο. Τέλος τα εσωτερικά δρομολογημένα καλώδια συμπληρώνουν ένα τακτικό και νοικοκυρεμένο σύνολο, το οποίο όμως καθιστά την συντηρησή τους μια λιγάκι χρονοβόρα διαδικασία.
Στα μειονεκτήματα τώρα μπορούμε να παραθέσουμε την περιορισμένη γωνία στροφής του τιμονιού την οποία, λόγω του σχεδιασμού του πηρουνιού, αν δεν προσέξουμε θα μας γδάρει το χρώμα και ίσως πιο σοβαρά δημιουργήσει και κάποια ρωγμή στο πλαίσιο, όταν στρίψει πολύ απότομα. Με δυο αυτοκόλλητα διάφανα όμως το πρόβλημα λύνεται και προφυλλάσουμε το ποδήλατο απο τέτοιου είδους ατυχήματα. Το ποδήλατο έρχεται εξοπλισμένο με σειρά Shimano Dura Ace 7900 εκτός από τις δαγκάνες των φρένων, οι οποίες ειναι Dura Ace αλλά της προηγούμενης σειράς. Μην επιχειρήσετε να αλλάξετε την πίσω δαγκάνα (η μπροστα δεν έχει πρόβλημα), διότι θα βρίσκει στον αριστερό βραχίονα της πεταλιέρας. Επίσης ο σκελετός δέχεται μόνο μια παγουροθήκη, κακώς κατα την άποψη μου διότι ο σχεδιασμός του seat tube επέτρεπε άνετα και υποδοχή για μια δεύτερη παγουροθήκη. Το πίσω νύχι του σκελετού δεν είναι αποσπώμενο άρα δεν αντικαθίσταται σε περίπτωση που σπάσει, οπότε ιδιαίτερη προσοχή κατα την μεταφορά του ποδηλάτου. Ο λαιμός παρ’όλο που προσφέρει πολύ εύκολες και γρήγορες ρυθμίσεις έρχεται σε διάσταση των 26mm, περιορίζοντας τις επιλογές μας στην περίπτωση που θέλουμε να αλλάξουμε τις αερόμπαρες. Τέλος το after sales service και το όλο support της FELT είναι απο χάλια έως άθλιο. Ανταλλακτικά για τις μπάρες (μαξιλαράκια, ροδέλες κ.λ.π.) ή διαφορετικό μήκος λαιμού αν θέλουμε μπορούμε να βρούμε μόνο από το site της εταιρείας, το αμερικάνικο όμως, παρ’όλο που υπάρχει αντιπρόσωπος και στην Γερμανία αλλά και στην Αγγλία. Προσπάθησα να επικοινωνήσω με την εταιρεία μέσω e-mail στην Αμερική αλλά όσο απάντησαν σε εσάς, απάντησαν και σε μένα. Γράφτηκα ύστερα απο προτροπή ενός γνωστού μου στο φόρουμ του weight weenies όπου μπαίνουν και διαβάζουν οι μηχανικοί της FELT, και αν ποστάρω τα παράπονά μου ο γνωστός μου με διαβεβαίωσε ότι θα βρώ ακρη στο ζήτημα αυτό. Δεν το έχω κάνει ακόμα αλλά εν καιρώ θα γίνει και αυτό.
Εν κατακλείδι το άνωθεν αναφερόμενο ποδήλατο αποτελεί μια πολύ καλή λύση σαν ένα ολοκληρωμένο πακέτο τριαθλητικού ποδηλάτου, με μόνη προσθήκη ένα ζευγάρι πετάλια. Επαναλαμβάνω και θεωρώ ότι δεν υπάρχουν κακά ποδήλατα στην αγορά, με την έννοια ότι θα σε πάνε πίσω ή θα σε ‘’φρενάρουνε’’ κατά κάποιο τρόπο στις επιδόσεις σου. Οτιδήποτε και να διαλέξετε θα έχει την απαιτούμενη γωνία στο seat tube η οποία θα φέρει το σώμα σε πιο όρθια θέση και θα μας επιτρέψει να κατεβούμε πιο ‘’φρέσκοι’’ να τρέξουμε στο τρίτο και πιο απαιτητικό σκέλος ενός αγώνα τριάθλου. Φροντίστε όπως είπα και στην αρχή αυτό το οποίο θα αγοράσετε να σας αρέσει και αισθητικά και μην σνομπάρετε την πλευρά αυτή του πράγματος γιατι είτε το θέλετε είτε όχι παίζει ρόλο με την πάροδο του χρόνου.