Emma Jackson (Αυστραλία) : Αποκλειστική Συνέντευξη.

“Ένα εύκολο σημείο για να βελτιωθεί κανείς είναι οι αλλαγές. Μερικοί ξεχνούν ότι αυτό καλείται τέταρτο άθλημα στο τρίαθλο. Πολύτιμος χρόνος μπορεί να κερδηθεί ή να χαθεί στις αλλαγές. Θα συμβούλευα τους αθλητές να εξασκήσουν τις αλλαγές τους προσωμοιώνοντας αυτό που αυτό που θα συμβεί στον αγώνα.”

H  Emma Jakcson είναι ένα γνήσιο ταλέντο το οποίο έχει αναρριχηθεί στην κορυφή του κόσμου έχοντας την βοήθεια του περίφημου Ινστιτούτου των Σπορ της Αυστραλίας (AIS- Australian Institute of Sport).

 

Emma Jackson. Συνέντευξη στον Γιάννη Ψαρέλη.

Triathlon World: Ποιοί είναι οι στόχοι σας για το 2011 και το 2012; Ποιοί είναι οι στόχοι της καριέρας σας γενικότερα;

Emma Jackson: Στην αρχή του 2011 οι στόχοι της χρονιάς ήταν να τερματίσω στην πρώτη 15άδα του παγκοσμίου πρωταθλήματος και να πάρω προβάδισμα αναφορικά με την επιλογή μου στην Ολυμπιακή ομάδα που θα εκπροσωπήσει την Αυστραλία στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2012 στο Λονδίνο. Για το 2012 ο στόχος μου είναι να να περιληφθώ στην Ολυμπιακή ομάδα της χώρας μου και εάν είναι εφικτό να έχω μία καλή παρουσία στους Ολυμπιακούς αγώνες.  Επιπρόσθετα θέλω να βελτιώσω την κατάταξή μου στην βαθμολογία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Ο μακροπρόθεσμος στόχος μου είναι να κερδίσω ένα χρυσό μετάλλιο τόσο σε Ολυμπιακούς αγώνες όσο και σε παγκόσμιο πρωτάθλημα. To να κερδίσω αυτά τα δύο μετάλλια θα είναι σαν ένα όνειρο να γίνεται πραγματικότητα. Θέλω να εξακολουθήσω να τρέχω σε αγώνες drafting για όσο μπορώ και μετά βλέπουμε.

 

Triathlon World: Πώς είναι μία τυπική ημέρα για εσάς;

Emma Jakcson: Μία τυπική μέρα εξαρτάται από την χρονική περίοδο του χρόνου που βρισκόμαστε και το είδος της προπόνησης το οποίο ακολουθώ. Π.χ. όταν χτίζουμε αερόβια βάση και κάνουμε προπονήσεις αντοχής τότε έχουμε 3 με 4 προπονήσεις την ημέρα. Κολυμπάω τα πρωινά, κατά την διάρκεια της ημέρας κάνω ποδήλατο και τρέχω τα απογεύματα. Συνήθως ξυπνάω και τρώω κάτι ελαφρύ, κάνω προπόνηση, τρώω προωινό, κάνω προπόνηση σε άλλο άθλημα, τρώω μεσημεριανό, κοιμάμαι ή χαλαρώνω, προπονούμαι, πηγαίνω σπίτι και αφού δω λίγο τηλεόραση κοιμάμαι. Τις περισσότερες μέρες απλά προπονούμαι, τρώω και κοιμάμαι. Επίσης θέλω να ολοκληρώσω ένα πανεπιστημιακό πτυχίο σε μερικής φοίτησης μορφή και κατά συνέπεια όταν έχω χρόνο προσπαθώ να ολοκληρώσω κάποιες εργασίες.

Triathlon World: Προπονείσαι μόνη σου ή με γκρουπ; Προτιμάς να προπονείσαι με άντρες ή γυναίκες αθλητές; Θεωρείς ότι ένα γυναικείο σώμα μπορεί να απορροφήσει τα ίδια προπονητικά φορτία με ένα αντρικό σώμα;

Emma Jackson: Οταν προπονούμαι στην Αυστραλία στον τόπο διαμονής μου ή μετακομοίζουμε στην Ευρώπη για αγώνες προπονούμαι με κάποιο γκρουπ. Μου αρέσει να προπονούμαι με κάποιο γκρουπ ιδίως στις σκληρές προπονήσεις καθώς είναι πολύ καλό να έχεις κάποιον να σε τραβάει. Μερικές φορές προπονούμαι και μόνη μου αλλά αυτές είναι συνήθως οι εύκολες προπονήσεις.

Μου αρέσει να προπονούμαι τόσο με άντρες όσο και γυναίκες για διαφορετικούς λόγους. Είναι χρήσιμο να προπονείσαι με γυναίκες καθώς τραβάει η μία την άλλη και ταυτόχρονα βοηθάει η μία την άλλη. Προπόνηση τρεξίματος σε γήπεδο στίβου είναι μία προπόνηση που μου αρέσει να κάνω με άλλες τριαθλήτριες καθώς αυτό σε κάνει πιο γρήγορη και αποκομίζεις περισσότερα οφέλη. Η προπόνηση με άντρες αθλητές έχει άλλα πλεονεκτήματα. Οι άντρες του γκρουπ τις περισσότερες φορές είναι πιο γρήγοροι και έτσι αναγκάζεσαι να κυνηγάς ή να προσπαθείς να μείνεις μαζί τους. Αυτό σε κάνει πιο γρήγορη αθλήτρια και άρα βελτιώνεσαι. Φυσικά το να κάνεις drafting στην ποδηλασία σε άντρες είναι πολύ χρήσιμο.

Δεν μπορώ να γνωρίζω πόσο προπονητικό φορτίο μπορεί να απορροφήσει ένα αντρικό ή ένα γυναικείο σώμα καθώς είμαι ακόμα νεαρή αθλήτρια. Αυτό όμως που ξέρω είναι οτι ο καθένας είναι διαφορετικός και ότι ταιριάζει σε ένα αθλητή/ -τρια δεν ταιριάζει σε κάποιον άλλο. Δεν μπορεί ο κάθε ανθρώπινος οργανισμός να κάνει την ίδια προπόνηση που κάνει κάποιος άλλος. Ο κάθε αθλητής πρέπει να κάνει ότι είναι καλύτερο για εκείνον και να μην νοιάζεται για το τι κάνουν  οι άλλοι.

 

Triathlon World: Ποιά είναι τα πιο σκληρά σημεία της ζωής ενός επαγγελματία αθλητή; Ποιά είναι τα πιο ωραία σημεία της ζωής σας;

Emma Jackson: Το πιο σκληρό είναι ότι χάνεις τα «συνηθισμένα» πράγματα που κάνουν οι άλλοι άνθρωποι. Δεν μπορούμε να πάμε διακοπές όποτε θέλουμε γιατί πάντοτε έχουμε προπόνηση. Επίσης είναι δύσκολο να κάνεις απλά πράγματα όπως να πας στο πανεπιστήμιο και να πάρεις ένα πτυχίο καθώς είναι δύσκολο να συνδυάσεις προπόνηση με σπουδές. Θέλεις να δώσεις το 100% της ενέργειάς σου στην προπόνηση και αυτό δυστυχώς συνεπάγεται ότι χάνεις άλλα πράγματα στην ζωή σου, πράγματα τα οποία θα ήθελες να κάνεις.

Υπάρχουν φυσικά πολύ ωραία πράγματα στην ζωή ενός επαγγελματία αθλητή. Το να κάνεις κάθε μέρα αυτό που σου αρέσει και να θέλεις να κάνεις κάθε μέρα την δουλειά σου είναι φανταστικό. Το να κάνεις αυτό που σου αρέσει κάνει την ζωή σου πιο χαρούμενη και πιο εύκολη. Επίσης το να ταξιδεύεις σε όλο τον κόσμο και να προπονείσαι σε πολύ ωραία μέρη είναι επίσης ωραίο. Δεν θα ήταν εφικτό να ταξιδέψω σε τόσο μέρη εάν δεν υπήρχε το τρίαθλο στην ζωή μου.

Triathlon World: Μπορείτε να δώσετε μερικές συμβουλές σε age group αθλητές για γρήγορη βελτίωση;

Emma Jackson: Ενα εύκολο σημείο για να βελτιωθεί κανείς είναι οι αλλαγές. Μερικοί ξεχνούν ότι αυτό καλείται τέταρτο άθλημα στο τρίαθλο. Πολύτιμος χρόνος μπορεί να χαθεί ή να κερδηθεί στις αλλαγές. Θα συμβούλευα τους αθλητές να εξασκήσουν τις αλλαγές τους προσωμοιώνοντας αυτό που θα συμβεί και στον αγώνα. Θέλει εξάσκηση στο να τρέξεις βγαίνοντας από το νερό, να βγάλεις γυαλάκια και σκουφάκι, να βάλεις το κράνος της ποδηλασίας, να τρέξεις με το ποδήλατο και να ανεβείς. Κάνεις το ίδιο και για την T2. Θα εκπλαγεί κάποιος από το πόσο χρόνο θα κερδίσει κάνοντας αυτές τις μικρές διαδικασίες σωστά και πόση βελτιώση μπορούν να έχουν εάν κάνουν εξάσκηση στις αλλαγές τους συχνά.

Triathlon World: Ποιά είναι η φιλοσοφία της διατροφής σας;

Emma Jackson: Είμαι από τα άτομα που έχουν πρόβλημα στο να πουν όχι στο φαγητό, ιδίως όταν ταξιδεύω για να παω σε αγώνες και μένω σε ξενοδοχείο όπου έχει μπουφέ. Το φαγητό είναι τόσο «δελεαστικό». Δεν χρησιμοποιώ κάποια ειδική δίαιτα αλλά προσπαθώ να είμαι υγιής και να εφοδιάζω το σώμα μου με υγιεινά τρόφιμα/ καύσιμα κατάλληλα για να υποστηρίξουν το σώμα μου σε αυτό που κάνω. Εάν είμαι σε σκληρή προπόνηση τρώω πιο πολύ εάν είμαι σε περίοδο ξεκούρασης λιγότερο. Το να έχεις μια ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντικό.

Triathlon World: Τί μεθόδους αποκατάστασης χρησιμοποιείτε;

Emma Jackson: Η αποκατάσταση είναι πολύ σημαντική για έναν τριαθλητή εξαιτίας των υψηλών προπονητικών φορτίων τα οποία δέχεται το σώμα μας. Χρησιμοποιώ όλα τα διαθέσιμα μέσα όπως το να κάνω παγοθεραπεία και μασάζ άμεσα μετά την προπόνηση. Επίσης φοράω compression υλικά της 2XU και φροντίζω να έχω κατάλληλες τροφές τόσο πριν όσο και μετά την προπόνηση. Τέλος φροντίζω για την σωστή ενυδάτωσή μου (λαμβάνω τα κατάλληλα προιόντα της Endura) και φυσικά κοιμάμαι επαρκώς.

About triathlonworld

O Γιάννης Ψαρέλης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Από το 1978 ασχολείται με τον αθλητισμό. Είναι αναγνωρισμένος προπονητής τριάθλου από την Ironman και Level 3 προπονητής τριάθλου από την εθνική Ομοσπονδία της Νεας Ζηλανδίας (με το καλύτερο σύστημα διαβίου εκπαίδευσης προπονητών), πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Επίσης, είναι πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4:5 (ASCA Level 4:5). Συνολικά έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες τριάθλου και multistports και σε περισσότερους από 150 αγώνες τρεξίματος εκτός σταδίου. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Διοικητικός Διευθυντής στην Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, Γενικός Γραμματέας στην Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, Διευθυντής Αθλήματος στην ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 κ.λπ. Έχει επίσης εμπνευστεί και διατελέσει Αθλητικός Διευθυντής του Κέντρου Υψηλού Αθλητισμού (Sports Excellence). Σπουδές: Χημεία (ΕΚΠΑ), ΜΒΑ (ΟΠΑ), Μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διοίκηση (MSc,Lyon 1), το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία ( από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνMSc). Πρόσφατα, είναι στη διαδικασία ολοκλήρωσης Μεταπτυχιακού πάνω στην Μεγιστοποίηση της Αθλητικής Απόδοσης και την Προπονητική (ΔΠΘ). Σήμερα, είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο ΔΠΘ με αντικείμενο την εφαρμοσμένη Φυσιολογία στα αθλήματα αντοχής.

,