Tο πρώτο πράγμα που ‘κανε ο Θεός, λέει ο άντρας, είναι το ταξίδι.
Έπειτα… την αμφιβολία… και τη νοσταλγία, απαντά ο A. στον ίδιο τόνο.
Έτσι χαιρετιούνται δυο παλιοί φίλοι που ξανασυναντιούνται στο Bλέμμα του Oδυσσέα.
Στις 24 Ιανουαρίου 2012 ο Θόδωρος Αγγελόπουλος αναχώρησε για το δικό του ταξίδι προς την αιωνιότητα, προς το όνειρο, προς μια νέα αρχή: In my end is my beginning (στο τέλος μου είναι η αρχή μου) ήταν ο στίχος του Τ.Σ Έλιοτ που τόσο αγαπούσε, και ακολουθεί…
Από τις 24 έως και τις 30 Ιανουαρίου του 2013, ακριβώς έναν χρόνο μετά τον θάνατό του αλλά και πολλά χρόνια μετά την πρώτη ή την δεύτερη προβολή τους στους κινηματογράφους, οι αθάνατες ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου θα συναντήσουν ξανά το κοινό μέσα στις αίθουσες και σε κόπια φιλμ.
Η πιο ουσιαστική, ωστόσο, προσφορά του στη χώρα του, είναι ο τρόπος που μέσα από το έργο του προκάλεσε την Ελλάδα να κοιτάξει την Ελλάδα. Ο τρόπος που μέσα από τη θεματική των ταινιών του και την σκηνοθετική του τοποθέτηση, προκάλεσε την Ελλάδα να αναμετρηθεί με την ταυτότητα της και να την συλλογιστεί.
Με υλικά την ποίηση και τη μυθολογία της, το βάρος του αρχαίου της κλέους, τις πληγές της σύγχρονης ιστορίας της, τις πολιτικές καταστάσεις που την σημάδεψαν ανεξίτηλα και με οδηγό ένα βλέμμα βαθιά διεισδυτικό και οραματικά προφητικό πάνω στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της Ελλάδας, ο Αγγελόπουλος κατέθεσε την ψυχή και το είναι του στη χώρα που τον γέννησε, μέσα από ένα έργο που αποδείχτηκε διαχρονικό και αποδεικνύεται παντοτινά επίκαιρο.
Ο Θόδωρος Αγγελόπουλος αγαπούσε πολύ ένα απόσπασμα από τον «Αλκιβιάδη», του Πλάτωνα:
«Και ψυχή, εί μέλλει γνώσεσθαι αυτήν, εις ψυχήν αυτή βλεπτέον». Κι η ψυχή, αν θέλει να γνωρίσει την ψυχή, πρέπει να κοιτάξει μέσα στην ψυχή.
Μ’ αυτό τον τρόπο, το έργο του όλο προσπάθησε να γνωρίσει την Ελλάδα. Κοιτάζοντας μέσα στην ψυχή της.
Από τις 24 έως και τις 30 Ιανουαρίου του 2013, ακριβώς έναν χρόνο μετά τον θάνατό του αλλά και πολλά χρόνια μετά την πρώτη ή την δεύτερη προβολή τους στους κινηματογράφους, οι αθάνατες ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου θα συναντήσουν ξανά το κοινό μέσα στις αίθουσες και σε κόπια φιλμ.
Οι αθηναϊκές αίθουσες που θα φιλοξενήσουν τις ταινίες καλύπτουν πολλές περιοχές της πόλης και είναι οι Δαναός, Ατλαντίς, Νανά, Μικρόκοσμος, Ταινιοθήκη Λαΐς, Τιτάνια, Cine Παράδεισος, Gazarte, Πτι Παλαί και το auditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου που τιμητικά φέρει από πέρσι το ονοματεπώνυμο του σκηνοθέτη.
Προβολές θα γίνουν επίσης στα Ster Cinemas Θεσσαλονίκης και το Χατζηγιάννειο της Λάρισας.
Οι ταινίες που θα προβληθούν είναι οι εξής:
- v Η Εκπομπή (μικρού μήκους)
- v Αναπαράσταση
- v Μέρες του ‘ 36
- v Ο Θίασος
- v Οι Κυνηγοί
- v Ο Μεγαλέξανδρος
- v Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη (μικρού μήκους)
- v Ταξίδι στα Κύθηρα
- v Ο Μελισσοκόμος
- v Τοπίο στην Ομίχλη
- v Το Μετέωρο βήμα του πελαργού
- v Το Βλέμμα του Οδυσσέα
- v Μια Αιωνιότητα και μια μέρα
- v Το Λιβάδι που δακρύζει
- v Η Σκόνη του Χρόνου
Οι κόπιες των προβολών θα έχουν όλες αγγλικούς υπότιτλους εκτός από την ταινία “Οι Κυνηγοί” που θα παιχτεί με γαλλικούς υπότιτλους.
Ακολουθεί το πρόγραμμα προβολών για Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα.
Πρόγραμμα προβολών
ΗΜΕΡΑ | ΩΡΑ | ΤΑΙΝΙΑ | ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ |
24/01/13 | 18:00 | ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ 36′ | ΑΤΛΑΝΤΙΣ (ΑΙΘΟΥΣΑ 2) |
24/01/13 | 19:20 & 22:20 | ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ | CINE ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ |
24/01/13 | 19:30 | ΤΟ ΛΙΒΑΔΙ ΤΟΥ ΔΑΚΡΥΖΕΙ | ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΕΙΟ ΠΝ. ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑ |
24/01/13 | 19:45 & 22:30 | ΤΟ ΜΕΤΕΩΡΟ ΒΗΜΑ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ | GAZARTE |
24/01/13 | 20:00 | Ο ΘΙΑΣΟΣ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
24/01/13 | 20:30 | ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ | ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ |
24/01/13 | 20:30 | ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ | ΝΑΝΑ (ΑΙΘΟΥΣΑ 3) |
24/01/13 | 21:00 | ΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ | ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΘΗΝΩΝ |
24/01/13 | 22:10 | Η ΣΚΟΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ | STER CINEMAS Θεσ/κη (ΑΙΘΟΥΣΑ 5) |
24/01/13 | 22:30 | ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ | ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ |
24/01/13 | 22:40 | Ο ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΟΣ | ΔΑΝΑΟΣ (ΑΙΘΟΥΣΑ 2) |
25/01/13 | 17:00 | ΑΘΗΝΑ, ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
25/01/13 | 17:00 | Η ΕΚΠΟΜΠΗ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
25/01/13 | 19:20 & 22:20 | ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ | CINE ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ |
25/01/13 | 20:30 | ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ | ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ |
25/01/13 | 22:00 | ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
25/01/13 | 22:10 | Η ΣΚΟΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ | STER CINEMAS Θεσ/κη (ΑΙΘΟΥΣΑ 5) |
26/01/13 | 12:00 | Ο ΘΙΑΣΟΣ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
26/01/13 | 17:00 | Η ΕΚΠΟΜΠΗ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
26/01/13 | 17:00 | ΑΘΗΝΑ, ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
26/01/13 | 19:30 | Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ | ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΛΑΪΣ |
26/01/13 | 21:30 | ΜΙΑ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ | CINE ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ |
26/01/13 | 22:00 | ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
27/01/13 | 12:00 | Ο ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
27/01/13 | 17:00 | Η ΕΚΠΟΜΠΗ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
27/01/13 | 17:00 | ΑΘΗΝΑ, ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ | ΤΙΤΑΝΙΑ CINEMAX |
27/01/13 | 21:30 | ΜΙΑ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ | CINE ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ |
28/01/13 | 20:00 | Ο ΘΙΑΣΟΣ | CINE ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ |
29/01/13 | 20:00 & 22:00 | ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ | CINE ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ |
30/01/13 | 21:00 | ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ | CINE ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ |
Την Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013 ώρα 17:00 θα γίνει τρισάγιο στον χώρο του ατυχήματος στην Περιφερειακή οδός Δραπετσώνας.
Περισσότερες πληροφορίες στο www.theoangelopoulos.gr
Βιογραφία
27 Απριλίου 1935: Γεννιέται στην Αθήνα. Συμμαθητές και φίλοι καλοί στο Β΄ Γυμνάσιο Αχαρνών, ο Αλέκος Φασιανός, ο Χρήστος Γιανναράς, ο Λευτέρης Παπαδόπουλος.
1953: Εισάγεται στη Νομική Σχολή Αθηνών την οποία εγκαταλείπει στο πτυχίο.
1961: Φεύγει για τη Γαλλία και γράφεται στη Σορβόννη όπου παρακολουθεί μαθήματα γαλλικής φιλολογίας και φιλμολογίας, με καθηγητές τον Ζορζ Σαντούλ και τον Μιτρύ, τους οποίους ξανασυνάντησε αργότερα στην IDHEC. Παράλληλα παρακολουθεί μαθήματα εθνολογίας με το Λεβί Στρος. Για να αντεπεξέλθει στα έξοδα των σπουδών δουλεύει στη ρεσεψιόν της Cite Universitaire μαζί με τον γλύπτη Γεράσιμο Σκλάβο.
1962-63: Γίνεται δεκτός, ύστερα από εξετάσεις, στην περίφημη σχολή κινηματογράφου IDHEC. Η διαφωνία και σύγκρουσή του με τον καθηγητή της σκηνοθεσίας οδηγεί σε πρόωρη λήξη τις σπουδές του.
1963-64: Συνεχίζει τη φοιτητική του διαδρομή στο Musee de l’homme κοντά στον εθνολόγο – σκηνοθέτη Ζαν Ρους, όπου διδάσκεται το σινεμά-ντιρέκτ.
1964: Επιστροφή στην Ελλάδα. Η επάνοδος στην πατρίδα συνοδεύεται από ένα επεισόδιο με την αστυνομία καθώς βάδιζε ανύποπτος κατά τη διάρκεια διαδήλωσης. Επεισόδιο που τον επηρέασε και άλλαξε την διάθεση και τα σχέδιά του. Τότε η σκηνοθέτις Τώνια Μαρκετάκη του προτείνει να συνεργαστεί σαν κριτικός με την εφημερίδα «Δημοκρατική Αλλαγή». Προς μεγάλη έκπληξη όλων έμεινε στην Ελλάδα και εργάστηκε ως κριτικός κινηματογράφου.
1965: Οι Φόρμινξ (ο Βαγγέλης Παπαθανασίου και ο αδελφός του και μάνατζερ του συγκροτήματος), του προτείνουν να γυρίσει μια ταινία Αμερικανικής παραγωγής που θα προωθούσε την περιοδεία τους στην Αμερική. Τότε, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, κάνει και το πρώτο του γύρισμα στη Θεσσαλονίκη, στο Παλαί ντε Σπόρ, στη διάρκεια συναυλίας του συγκροτήματος, με 8.000 θεατές. Η περιοδεία ματαιώθηκε και οι «Φόρμινξ» δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.
1968: «Εκπομπή» πρώτη ταινία μικρού μήκους. Συμμετοχή στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Βραβείο κριτικών.
1969: Την 1η Σεπτεμβρίου κυκλοφορεί το πρώτο τεύχος του ιστορικού περιοδικού «Σύγχρονος κινηματογράφος». Συνιδρυτές ο Θ. Αγγελόπουλος με τον Β. Ραφαηλίδη. Οι δυο τους συνέλαβαν την ιδέα της οργάνωσης και εκτέλεσης ενός θεωρητικού περιοδικού για τον κινηματογράφο που θα παρακολουθούσε και θα σχολίαζε την σύγχρονη πρωτοπορία. Στη συντακτική επιτροπή οι : Τώνης Λυκουρέσης, Γιώργος Κόρρας, Λάκης Παπαστάθης, Κώστας Σφήκας, Ρούλα Μητροπούλου, Ρίτσα Ντάκου. Οργάνωση και διεκπεραίωση : Παντελής Βούλγαρης.
1970: «Αναπαράσταση». Πρώτη μεγάλου μήκους ταινία. Σαρώνει τα βραβεία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Βραβείο Ζώρζ Σαντούλ για την καλύτερη ταινία που προβλήθηκε στη Γαλλία το 1971. Καλύτερη ξένη ταινία στο Φεστιβάλ του Hyeres (1971). Ειδική μνεία της FIPRESCI (Διεθνής Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου) στο Φεστιβάλ Βερολίνου (1971).
1972: «Μέρες του ’36» Βραβείο σκηνοθεσίας και φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Βραβείο της FIPRESCI στο Φεστιβάλ Βερολίνου (1972).
1974-75: «Ο Θίασος». Εικοσιπέντε διεθνή βραβεία.
Κάννες (1975) από τη FIPRESCI., Ταορμίνα Βερολίνο (Βραβείο ΙΝΤΕΡΦΙΛΜ), Λονδίνο (1979,Καλύτερη ταινία της χρονιάς), Ιαπωνία (Καλύτερη ταινία της χρονιάς), Θεσσαλονίκη (1975, Βραβεία καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, Α αντρικού και Α γυναικείου ρόλου, ΠΕΚΚ).
Καλύτερη ταινία της δεκαετίας 1970 – 1980 από την Ένωση Ιταλών κριτικών.
Βραβείο BFΙ, καλύτερη ταινία της χρονιάς.
Ανάμεσα στις 100 καλύτερες ταινίες στην Ιστορία του Παγκόσμιου Κινηματογράφου από μια Διεθνή επιτροπή κριτικών και ιστορικών του Κινηματογράφου
1977: «Κυνηγοί». Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ των Καννών.
Βραβείο Καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Σικάγο.
Βραβείο της Ένωσης Τούρκων Κριτικών.
1979: Στη διάρκεια των γυρισμάτων του «Μεγαλέξανδρου» γνωρίζει τη Φοίβη Οικονομοπούλου, διευθύντρια παραγωγής, η οποία είναι από τότε η σύντροφος της ζωής του.
1980: «Ο Μεγαλέξανδρος». Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας,
Βραβεία της FIPRESCI και Cinema Nuovo στο ίδιο φεστιβάλ.
Βραβείο της ΠΕΚΚ στη Θεσσαλονίκη.
1980: Γεννιέται η πρώτη του κόρη Άννα.
1981: «Χωριό ένα, κάτοικος ένας» (διάρκεια 20′).
Τηλεοπτική παραγωγή της ΥΕΝΕΔ. Αναφέρεται στην εγκατάλειψη του χωριού Νέα Σεβάστεια του νομού Θεσσαλονίκης από τον τελευταίο του κάτοικο.
1982: Γεννιέται η Κατερίνα, δεύτερη κόρη.
1983: «Αθήνα, επιστροφή στην Ακρόπολη».
Μια διαφορετική Αθήνα. Της ιστορίας και του προσωπικού μύθου του σκηνοθέτη (διάρκεια 43′). Ποίηση : Σεφέρη, Λειβαδίτη. Μουσική : Χατζηδάκη, Κηλαηδόνη, Σαββόπουλου.
1984: «Ταξίδι στα Κύθηρα».
Βραβείο σεναρίου στις Κάννες. Βραβείο FIPRESCI καλύτερης ταινίας. Κρατικά βραβεία Καλύτερης ταινίας, Σεναρίου, Α’ ανδρικού ρόλου, Α’ γυναικείου ρόλου, Σκηνογραφίας, Βραβείο Κριτικών στο Φεστιβάλ Ρίο ντε Τζανέϊρο (1984).
1985: Γεννιέται η Τρίτη κόρη, η Ελένη.
1985: Chevalier dans lordre des Arts et des Letrres από το Υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλικής Δημοκρατίας.
1986: «Ο Μελισσοκόμος». Επίσημη συμμετοχή στο φεστιβάλ Βενετίας.
1988: «Τοπίο στην ομίχλη». Αργυρό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ της Βενετίας.
Βραβείο FELIX Καλύτερης Ευρωπαϊκής ταινίας από την Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου.
1991: «Το μετέωρο βήμα του πελαργού».
Επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ των Καννών.
1992: Του απονέμεται το παράσημο του «Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής» από την Γαλλική Δημοκρατία.
1995: «Το βλέμμα του Οδυσσέα».
Grand Prix της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών καθώς και το βραβείο της FIPRESCI. Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου, βραβείο FELIX (των κριτικών) καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας . Καλύτερη ταινία της χρονιάς
1995: Επίτιμος διδάκτωρ του πανεπιστημίου των Βρυξελλών.
1997: Του απονέμεται το παράσημο «Officier dans l’Ordre des Arts et des Lettres», από το Centre National de la Cinematographie στη Γαλλία.
1998: «Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα».
Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ των Καννών, και το Prix Ecumenique.
Κρατικό βραβείο καλύτερης Ελληνικής ταινίας για το 1998.
Βραβείο σκηνοθεσίας. Βραβείο σεναρίου.
1999: Officier de la legion d’honneur, από τον Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας.
1999: Επίτιμος διδάκτωρ του πανεπιστημίου «Universite Paris X Nanterre».
2001:Επίτιμος διδάκτωρ του πανεπιστημίου του Essex στην Αγγλία
2004: Επίτιμος διδάκτωρ του πανεπιστημίου “Stendhal-Grenoble3” στη Γαλλία
2004: «Τριλογία Ι: Το λιβάδι που δακρύζει» Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI). Καλύτερη Ευρωπαϊκή ταινία για το 2004.
2005: Του απονέμεται το παράσημο «Grande Officiale del Ordine al Merito della Repubblica Italiana»
2007: Eπίτιμος διδάκτωρ του πανεπιστημίου «Sheffield» στην Αγγλία
2008: Επίτιμος διδάκτωρ του πανεπιστημίου της Ρώμης, Ιταλία
2008: Επίτιμος διδάκτωρ του πανεπιστημίου της Δυτικής Μακεδονίας , Ελλάδα
2009: Τριλογία 2 , «Η Σκόνη του Χρόνου», Επίσημη Συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Βερολίνου
2009: Επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
2010: Επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου του Ισμίρ, Τουρκία
2012: «Η Άλλη Θάλασσα», Μεγάλου μήκους ταινία σε παραγωγή με πρωταγωνιστή τον Τόνι Σερβίλλο.
Βραβεία
Η ΕΚΠΟΜΠΗ (1968)
Βραβεία :
–1968. Βραβείο Κριτικών στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ (1970)
Βραβεία :
–1970. Βραβείο Καλύτερης Ταινίας , Σκηνοθεσίας , Φωτογραφίας, Α’ Γυναικείου ρόλου (Τούλα Σταθοπούλου)
Βραβείο Κριτικών στο Φεστιβάλ Θεσαλονίκης
— 1971. Βραβείο Georges Sadoul ( καλύτερη ταινία της χρονιάς στη Γαλλία).
Βραβείο καλύτερης ξένης ταινίας στο Φεστιβάλ της Ιέρ «Ειδική μνεία» της διεθνούς ένωσης Κριτικών Κιν/φου (Fipresci) στο φόρουμ του Βερολίνου.
ΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ’36 (1972)
Βραβεία :
–1972. Βραβείο σκηνοθεσίας και φωτογραφίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Fipresci) στο Φόρουμ του Βερολίνου.
Ο ΘΙΑΣΟΣ (1974-’75)
Βραβεία :
–1975. Βραβείο Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Fipresci) στο Φεστιβάλ των Καννών. Βραβείο καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, Α’ ανδρικού ρόλου (Βαγγέλης Καζάν), Α’ γυναικείου ρόλου (Εύα Κοταμανίδου), Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. «Ειδικό βραβείο» στο Φεστιβάλ της Ταορμίνα. Βραβείο Interfilm στο Φόρουμ του Βερολίνου. Βραβείο Age d’Or (καλύτερη ταινία της χρονιάς), Βρυξέλλες.
–1976. Βραβείο Figueira das Foss, Πορτογαλία.
–1979. Βραβείο B.F.I. καλύτερης ταινίας της χρονιάς, Λονδίνο. Μέγα Βραβείο των Τεχνών, Ιαπωνία.
«Καλύτερη ταινία της δεκαετίας 1971-1980», από την Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου της Ιταλίας.
«44η καλύτερη ταινία στην Ιστορία του Παγκόσμιου Κινηματογράφου», από τη Διεθνή Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου.
ΟΙ ΚΥΝΗΓΟΙ (1977)
Βραβεία :
–1977. Golden Hugo (βραβείο καλύτερης ταινίας) στο Φεστιβάλ του Σικάγου. Βραβείο της Ένωσης Τουρκικών Κριτικών Κινηματογράφου.
Επίσημη συμμετοχή στο φεστιβάλ Καννών 1977.
O ΜΕΓΑΛΕΞΑΝTΡΟΣ (1980)
Βραβεία :
–1980. Xρύσο Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Fipresci)¨Βραβείο Cinema Nuovo Φεστιβάλ Βενετίας¨Βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 1980.
ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΚΥΘΗΡΑ (1984)
Βραβεία :
–1984. Βραβείο σεναρίου και Βραβείο Fipresci στο Φεστιβάλ Καννών. Κρατικό βραβείο καλύτερης ταινίας, σεναρίου, Α’ ανδρικού ρόλου (Μάνος Κατράκης), Α’ γυναικείου ρόλου (Ντόρα Βολανάκη), σκηνογραφίας. Βραβείο Κριτικών στο Φεστιβάλ Ρίο ντε Τζανέιρο.
ΤΟΠΙΟ ΣΤΗΝ ΟΜΙΧΛΗ (1988)
Βραβεία :
–1998. Αργυρό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας.
–1989. Ευρωπαϊκό Βραβείο Felix.
ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ (1995)
Βραβεία :
–1995. Μεγάλο βραβείο της Επιτροπής (Grand Prix du Jury) του Φεστιβάλ Καννών. Felix των κριτικών (ταινία της χρονιάς).
ΜΙΑ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΜΕΡΑ (1998)
Βραβεία :
–1998. Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ Καννών. Οικουμενικό Βραβείο της Καθολικής Εκκλησίας.
Τριλογία 1: Το λιβάδι που δακρύζει (1998)
Βραβεία :
–2004. Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Fipresci)
Πηγή : http://www.theoangelopoulos.com & www.ert.gr