Κολύμβηση με wetsuit

  • Τί πρέπει να γνωρίζουμε πριν να αγοράσουμε το κολυμβητικό wetsuit ;
  • Ποιες οι διαφορές φθηνών και ακριβών μοντέλων;
  • Πως επιλέγουμε το σωστό μέγεθος κολυμβητικού wetsuit;
  • Ti πρέπει να προσέξουμε αναφορικά με το πως θα φορέσουμε το wetsuit ;

 

Παρότι η χρήση του wetsuit μας επιτρέπει να κολυμπήσουμε πιο γρήγορα υπάρχουν αρκετοί τριαθλητές οι οποίοι δυσκολεύονται αρκετά να κολυμπήσουν φορώντας το.

Το πιο συνηθισμένο παράπονο είναι αναφορικά με τον περιορισμό στην κίνηση των χεριών.

Επίσης πολλοί αθλητές/ -τριες  νιώθουν ότι τους πνίγει. Εμείς προσπαθούμε να δώσουμε μερικές απλές και πολύ σύντομες οδηγίες ώστε να νιώθετε πιο άνετα με το wetsuit. Ομως πριν από αυτό πρέπει να τονίσουμε ορισμένα χρήσιμα ζητήματα :

  • Η επιλογή σωστού μεγέθους είναι εξαιρετικά σημαντική. Πρέπει να επισκεφθούμε ένα εξιδεικευμένο κατάστημα και να δοκιμάσουμε την στολή. Φυσικά θα πρέπει να κοιτάξουμε τον οδηγό μεγέθους (size chart) του κατασκευαστή και να επιλέξουμε βασιζόμενοι αυτού τα μεγέθη που θα δοκιμάσουμε. Ομως η δοκιμή της στολής είναι απαραίτητη πριν την τελική επιλογή.
  • Είναι σαφές ότι τα ακριβότερα μοντέλα είναι και πιο καλής ποιότητας και δυστυχώς όσο πιο αρχάριοι είμαστε στην κολύμβηση τόσο καλύτερης ποιότητας wetsuit χρειαζόμαστε.
  • Εάν επιλέξουμε λάθος μέγεθος ή λάθος wetsuit για το δικό μας σώμα ή τον δικό μας τρόπο κολύμβησης ή για τις αποστάσεις που θέλουμε να κολυμπήσουμε τότε ότι και να κάνουμε είναι δύσκολο να διορθώσουμε την λάθος επιλογή μας.
  • Το wetsuit είναι απαραίτητο για έναν τριαθλητή που θέλει να κάνει συστηματικά προπόνηση τριάθλου.
  • Ιδανικά χρειαζόμαστε ένα wetsuit για να βγάλουμε τις χειμερινές προπονήσεις και ένα για να βγάλουμε την αγωνιστική σαιζόν.

Εάν υποθέσουμε ότι έχουμε επιλέξει το σωστό wetsuit τότε είναι απαραίτητο να προσέξουμε τα εξής :

  • Φοράμε το wetsuit χρησιμοποιώντας πλαστικές σακούλες στα πόδια (ώστε να μπει εύκολα) και στα χέρια (ώστε να μην σκίσουμε το «φαλακρό» τμήμα της στολής)
  • Εάν η στολή δεν «καθήσει καλά στον κάβαλο και στους ώμους» τότε θα μας τραβάει και δεν θα μπορέσουμε να κολυμπήσουμε όπως θα θέλουμε αφού συνεχώς θα νιώθουμε μία ενόχληση στον ένα ή και στους δύο ώμους. Συνεπώς πρέπει να την τραβήξουμε πολύ καλά για να καθήσει στον κάβαλο και ύστερα για να καθήσει καλά στους ώμους.
  • Χρειάζεται να βάλουμε baby oil ή βαζελίνη (αν και οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν συνιστούν την χρήση της) στον αυχένα μας για να μην πάθουμε έγκαυμα.
  • Χρειάζεται να κολυμπάμε συχνά με την στολή στο ανοιχτό νερό. Εάν απλά φορέσουμε την στολή μία φορά πριν τον αγώνα είναι σίγουρο ότι θα μας ενοχλεί. Εμείς προτείνουμε την χρήση της κάθε μία- δύο εβδομάδες όλο τον χρόνο. Αυτό είναι ιδανικό να γίνεται με μία καλή προπόνηση Open water.
  • Είναι απαραίτητο να φορέσουμε σε μερικές προπονήσεις την στολή στο κολυμβητήριο και να ζητήσουμε να μας βιντεοσκοπήσουν καθώς κολυμπάμε με και χωρίς την στολή ώστε να δούμε διαφορές. Η στολή καλύπτει πολλές από τις κολυμβητικές μας αδυναμίες όμως είναι απαραίτητο να προσαρμόσουμε το κολύμπι μας στην χρήση στολής. π.χ μερικοί από εμάς θα έχουμε παρατηρήσει ότι εάν εξακολουθούμε να χτυπάμε τα πόδια όπως και χωρίς την στολή τα πόδια μας θα είναι έξω από το νερό. Γενικά αλλάζει αυτό που λέμε το πως «καθόμαστε στο νερό».
  • Είναι χρήσιμο να κάνουμε ένα τεστ σύγκρισης με και χωρίς στολή και να δούμε διαφορές. Είναι σίγουρο ότι θα εκπλαγούμε από την διαφορά των χρόνων.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης (Προπονητική ομάδα Smart Sport- Εμαιλ : info@triathlonworld.gr) .

  • Triathlon New Zeeland Level 2 Accredited Coach (Candidate for Level 3)- Endorsed by International Triathlon Union (Level 1)
  • American Swimming Coaches Association Level 2 Coach
  • Australian Swimming Teaches and Coaches Association Bronze License
  • North American Academy For Sport and Fitness Marathon Certified Coach
  • USA National Federation of High Schools Accredited & Certified Coach
  • International Triathlon Coaches Association Certified Coach

 

About triathlonworld

O Γιάννης Ψαρέλης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Από το 1978 ασχολείται με τον αθλητισμό. Είναι αναγνωρισμένος προπονητής τριάθλου από την Ironman και Level 3 προπονητής τριάθλου από την εθνική Ομοσπονδία της Νεας Ζηλανδίας (με το καλύτερο σύστημα διαβίου εκπαίδευσης προπονητών), πιστοποιημένος δάσκαλος κολύμβησης (Teacher ID: 15843) από τον Σύνδεσμο Προπονητών Κολύμβησης της Αυστραλίας καθώς και Αργυρού Επιπέδου Διεθνής προπονητής από τον ίδιο σύνδεσμο (ASCTA International Silver :0534). Επίσης, είναι πιστοποιημένος προπονητής κολύμβησης από τον Σύνδεσμο Προπονητών κολύμβησης των ΗΠΑ επιπέδου 4:5 (ASCA Level 4:5). Συνολικά έχει συμμετάσχει σε περισσότερους από 200 αγώνες τριάθλου και multistports και σε περισσότερους από 150 αγώνες τρεξίματος εκτός σταδίου. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, Διοικητικός Διευθυντής στην Διεθνή Ολυμπιακή Ακαδημία, Γενικός Γραμματέας στην Ελληνική Ομοσπονδία Τριάθλου, Διευθυντής Αθλήματος στην ΟΕΟΑ Αθήνα 2004 κ.λπ. Έχει επίσης εμπνευστεί και διατελέσει Αθλητικός Διευθυντής του Κέντρου Υψηλού Αθλητισμού (Sports Excellence). Σπουδές: Χημεία (ΕΚΠΑ), ΜΒΑ (ΟΠΑ), Μεταπτυχιακό στην Αθλητική Διοίκηση (MSc,Lyon 1), το Μάρκετινγκ και την Επικοινωνία ( από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο ΑθηνώνMSc). Πρόσφατα, είναι στη διαδικασία ολοκλήρωσης Μεταπτυχιακού πάνω στην Μεγιστοποίηση της Αθλητικής Απόδοσης και την Προπονητική (ΔΠΘ). Σήμερα, είναι υποψήφιος Διδάκτωρ στο ΔΠΘ με αντικείμενο την εφαρμοσμένη Φυσιολογία στα αθλήματα αντοχής.