Τεχνική Κολύμβησης : Συχνότητα αναπνοής.

  • Κάθε πόσες χεριές πρέπει να αναπνέω στην κολύμβηση στο ελεύθερο ;
  • Ποιο τα πλεονεκτήματα όταν στην κολύμβηση όταν αναπνέω κάθε 2 ή 3 χεριές ;
  • Στους αγώνες κολύμβησης σε ανοιχτό νερό κάθε πότε πρέπει να αναπνέω;
  • Ποιες οι επιπτώσεις στην τεχνική στην ελεύθερη κολύμβηση όταν κολυμπάω με αναπνοή κάθε 2 ή 3 χεριές;
Τεχνική κολύμβησης : Συχνότητα αναπνοής.

Μία από τις ερωτήσεις που δεχόμαστε πολύ συχνά από τους αθλητές που γυμνάζουμε  στην κολύμβηση είναι εάν πρέπει να αναπνέουν από τη μία ή και τις δύο πλευρές όταν κολυμπούν ελεύθερο; Υπάρχουν υπέρμαχοι προπονητές κολύμβησης και των δύο απόψεων. Ας δούμε μερικά από τα επιχειρήματα που έχει να παρουσιάσει η κάθε πλευρά.

Κολύμβηση με αναπνοή και από τις δύο πλευρές σημαίνει μεταξύ άλλων :

  • Πιο συμμετρική θέση και κίνηση του σώματος στο νερό
  • Πιο συμμετρική κίνηση των χεριών μας μέσα και έξω από το νερό
  • Λιγότερες ροπές και κατ’ επέκταση αντιστάσεις
  • Περισσότερες πιθανότητες να κρατάμε ευθεία γραμμή στο ανοιχτό νερό

Αναπνοή από τη μία πλευρά μεταξύ άλλων

  • Σημαίνει δυνατότητα για μεγαλύτερη παροχή οξυγόνου (με αναπνοή κάθε 2 χεριές)
  • Δυνατότητα να παρακολουθούμε καλύτερα το χέρι που είναι πιο αδύναμο, εάν αναπνέουμε από την πλευρά του πιο αδύνατου χαεριού
  • Δυνατότητα για πιο επιταχυνόμενες χεριές (και όχι ισοταχείς) χεριές.

Σε αυτά τα παραπάνω ήρθαν Αγγλοι ερευνητές για να προσθέσουν τον παράγοντα ισχύος στο κάθε χέρι. Αυτό το οποίο βγήκε ως συμπέρασμα από την έρευνά τους ήταν ότι υπάρχει σημαντική διαφορά ισχύος μεταξύ των δύο χεριών σε όσους αναπνέουν από την μία πλευρά σε σχέση με αυτούς που αναπνέουν και από τις δύο.

Δική μας θέση είναι ότι πρέπει:

  1. Να κολυμπάμε με αναπνοή και από τις δύο πλευρές στα “αργά” αερόβια κομμάτια και να αναπνέουμε από την πλευρά του πιο αδύνατου χεριού στα γρήγορα κομμάτια
  2. Πρέπει να κλείσουμε τις μυικές ανισορροπίες με εκγύμναση με λάστιχα, πάγκους κολύμβησης, κολυμβητικά εργόμετρα και βάρη έξω από το νερό
  3. Δυστυχώς δεν είναι μόνο θέμα μυικής ανισορροπίας αλλά και αίσθησης στο πιάσιμο του νερού που κάνει το ένα μας χέρι να είναι πιο αποτελεσματικό από το άλλο.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης

  • Triathlon N.Zeeland Level 2 Accredited Coach
  • American Swimming Coaches Association Level 2 Coach.
  • International Triathlon Coaches Certified Coach
  • Australian Swiming Teaches and Coaches Association Bronze License

Προπονητική Ομάδα Smart Sport  & Συντακτική Ομάδα Triathlon World.gr & Triathlon.gr(Email : info@triathlonworld.gr)

Summary
Article Name
Swimming Technique
Author
Description
Μία από τις ερωτήσεις που δεχόμαστε πολύ συχνά από τους αθλητές που γυμνάζουμε στην κολύμβηση είναι εάν πρέπει να αναπνέουν από τη μία ή και τις δύο πλευρές όταν κολυμπούν ελεύθερο; Υπάρχουν υπέρμαχοι προπονητές κολύμβησης και των δύο απόψεων. Ας δούμε μερικά από τα επιχειρήματα που έχει να παρουσιάσει η κάθε πλευρά.