Προπονητική Τριάθλου : “Half Iron” την άνοιξη.

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης. Προπονητική Ομάδα Smart Sport (Email : info@triathlonworld.gr) Ενώ ακόμα η αγωνιστική σαιζόν του τριάθλου δεν έχει τελειώσει στην Ελλάδα είναι απαραίτητο όσοι θέλουν να τρέξουν έναν αγώνα μεσαίας απόστασης (70.3/ half ironman) την επόμενη ανοιξη  να «ξεκινήσουν την προετοιμασία τους» ολοκληρώνοντας άμεσα την φάση του σχεδιασμού της επόμενης χρονιά. Εάν περιμένουν να τελειώσει ο Οκτώβριος να ολοκληρωθούν οι αγώνες, και αφού κάνουν ξεκούραση, να ξεκινήσουν την προετοιμασία τους τότε θα έχουν καθυστερήσει πάρα πολύ την προετοιμασία τους.

Χωρίς να λέμε πολλά λόγια προτείνουμε τα εξής :

  1. Επιλέξτε τους αγώνες της επόμενης χρονιάς. Μπείτε στο Ιντερνετ και ψάξτε για αγώνες, στην Ελλάδα (για την ώρα υπάρχει μόνο ο αγώνας στο Αστρος) και το εξωτερικό, στους οποίους θα μπορούσατε να τρέξετε.
  2. Δοκιμάστε νέο εξοπλισμό. Επισκεφθείτε την έκθεση bike festival και σιγά- σιγά επιλέξτε τον εξοπλισμό σας. Τώρα είναι η καλύτερη περίοδος να δοκιμάσετε νέο υλικό είτε αυτό λέγεται ποδήλατο, είτε λέγεται παπούτσια τρεξίματος κ.λπ.
  3. Αποφύγετε τον πειρασμό να τρέξετε αγώνες μαραθωνίου ή ορεινού τρεξίματος. Εάν τρέξετε κάποιον μαραθώνιο ή αγώνες ορεινού τρεξίματος μέσα στον Οκτώβριο -Νοέμβριο ουσιαστικά πάτε έναν μήνα πίσω την προετοιμασία σας. Εάν θέλετε να τρέξετε αγώνες στα τρία αθλήματα μιλήστε με τον προπονητή σας και εντάξτε αυτούς τους αγώνες ως μέρος της προετοιμασίας σας. Πρέπει να συνηδειτοποιήσουμε ότι δεν μπορείς να τα κάνεις όλα ταυτόχρονα και με εξαιρετικό τρόπο. Η θα εστιάσει κάποιος να κάνει πολύ καλές επιδόσεις στο half ιρον και θα θυσιάσει κάποια άλλα πράγματα ή διαφορετικά είναι σίγουρο ότι η επόμενη χρονιά θα τεθεί σε λάθος βάσεις.
  4. Επιλέξτε προπονητή/ -ες και προπονητική γκρουπ. Αποφασίστε με ποιον/ -ποιους προπονητές, σύλλογο, γκρουπ θα κάνετε προπόνηση και κάνετε τις πρώτες επαφές μαζί τους. Δοκιμάστε να παρακολουθήσετε και κάποια από τις προπονήσεις που κάνουν.
  5. Ξεκινήστε να συντάσετε τον αθλητικό απολογισμό της φετινής χρονιάς. Αναρωτηθείτε τι πήγε λάθος στην  αγωνιστική χρονιά που τελειώνει, τι πήγε σύμφωνα με το πλάνο σας κ.λπ. Είναι σημαντικό να καταγράψετε όλα αυτά και συνειδητά να δουλέψετε σε καθένα από αυτές τις παραμέτρους που πήγαν λάθος και να χτίσετε την προπονητικής σας εξέλιξη βασιζόμενοι σε ότι έχετε κάνει σωστά την προηγούμενη χρονιά
  6. Θέστε στόχους. Μαζί με τον προπονητή σας θέστε φιλόδοξους μεν σωστούς δε στόχους τόσο στο κάθε αγώνισμα όσο και για τον αγώνα/ -ες που σας ενδιαφέρει.
  7. Σχεδιάστε τις προπονητικές φάσεις. Συζητείστε με τον προπονητή σας και αποφασίστε τον προπονητικό σχεδιασμό της επόμενης χρονιάς.

 

Εάν υποθέσουμε ότι τέλη Απριλίου ή Μαίου θα τρέξετε τον αγώνα που έχετε επιλέξει είναι χρήσιμο να ξεκινήσετε στα τέλη Οκτωβρίου αρχές Νοεμβρίου την προετοιμασία σας. Οσο πιο νωρίς ξεκινήσετε τόσο πιο σωστή προετοιμασία θα κάνετε. Τόσο μεγαλύτερη βάση θα αποκτήσετε και τόσο καλύτερη θα χτιστεί η προπονητική σας πυραμίδα. Τώρα που κάνετε το φορμάρισμά σας για τους αγώνες Σεπτεμβρίου- Οκτωβρίου είναι η καλύτερη περίοδος να ξεκινήσετε τον σχεδιασμό για την επόμενη χρονιά.