Alexander Popov : Η ρωσικη κολυμβητική επανάσταση!

Σε λίγες μέρες ξεκινούν οι Ολυμπιακοί Αγώνες και η κολύμβηση είναι από τα αθλήματα που  αναμένεται να έχει πολύ υψηλά τηλεθέασης σε όλες τις χώρες του κόσμου. Στους αγώνες θα υπάρχουν πολλά μεγάλα ονόματα όμως κανένας από αυτούς τους αθλητές δεν θα μπορέσει να συγκεντρώσει το προπονητικό ενδιαφέρον που πριν περίπου μία εικοσαετία είχε συγκεντρώσει ο Alexandre Popov και ο προπονητής του Gennandi Touretski.

Πολλοί λίγοι αθλητές έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν τόσο έντονες προπονητικές αντιλήψεις και φιλοσοφίες όπως ο Ρώσος σούπερσταρ και ο προπονητής του, δηλαδή να δημιουργήσουν μία διαφορετική σχολή που να πάει το άθλημα μπροστά ή έστω να δώσουν τροφή για προπονητικές συζητήσεις και αναλύσεις. Μία τέτοια περίπτωση ήταν/ είναι  και  ο Lance Armstrong. Μπορεί ο Φελπς να κάνει ρεκόρ μεταλλίων αλλά δεν μπορεί να συγκεντρώσει το προπονητικό ενδιαφέρον που είχε συγκεντρώσει ο Popov.

Η κολυμβητική  τεχνική του Popov ήταν αυτή που είχε συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των ειδικών του αθλήματος αλλά και των θεατών και είχε προκάλεσε συζητήσεις επί συζητήσεων.

Ο ίδιος ο Popov μιλάει για τα τρία 3 R ως σημαντικά για τα σπριντ της ελεύθερης κολύμβησης : Rhythm, Range and Relaxation δηλαδή Ρυθμός – Εύρος και Χαλάρωση.

Ο προπονητής του έδινε έμφαση στο ταλέντο και την προσωπικότητα του Popov και εστίαζε την δική του προπονητική φιλοσοφία  στα εξής δύο σημεία: 1. Οτι η κολύμβηση είναι ένα άθλημα αντοχής και 2. ότι σε όλη την προπόνηση – από τις προπονήσεις χαμηλής έντασης έως τις προπονήσεις υψηλής έντασης – πρέπει να δίνεται έμφαση στην υψηλή τεχνική.

Η Αυστραλία που είναι η μεγαλύτερη κολυμβητική σχολή στον κόσμο δεν έχασε την ευκαιρία και πήρε τον Touretski στο Αυστραλέζικο Ινστιτούτο των Σπορ και φυσικά είχαμε σημαντική επηρροή στην Αυστραλέζικη Σχολή από τον Ρώσσο προπονητή από τα τέλη της δεκαρετίας του 1990 και στις αρχές του 2000.

Ο Popov κολυμπούσε από 20 έως 80 χιλιόμετρα την εβδομάδα με τις περισσότερες προπονήσεις να είναι από 40-60 χιλιόμετρα.

Ας δούμε μία κολυμβητική ημέρα του Ρώσσου

Πρωινή προπόνηση (4.500μ)

Προθέρμανση 1600 μέτρα με ελεύθερο –πόδια και pull- buoy. Είναι η κλασσική ρωσσική προθέρμανση που όσοι έχουμε κάνει με ρώσσους προπονητές κολύμβηση την έχουμε κάνει πολλές φορές.

Ο Popov κολυμπούσε αρκετά μεικτές και αυτό βοηθάει σημαντικά την εξαιρετική τεχνική του. Ετσι στην συνέχεια έκανε 1200 με pull buoy και χεράκια (150 ελεύθερο και 50 ύπτιο)

8 Χ 100 στο 1:25 αυξανόμενης έντασης από το πρώτο στο έβδομο 1-7

400 αερόβια ελεύθερο

8 Χ 25 μέγιστα πεταλούδα κάθε 25 δευτερόλεπτα

 

Απογευματινή προπόνηση (5.000-9.000)

600 μέτρα προθέρμανσης

3 Χ (8 Χ 100) 1. Ελεύθερο – Υπτιο στο 1:30 2.ελεύθερο με χεράκια και Pull buoy στο 1:25 3.Πόδια ελεύθερο στο 1:50

9 X 100 μεικτές με 10” ξεκούρασης

 

Κείμενο : Γιάννης Ψαρέλης – Προπονητική Ομάδα smart sport (Email : info@triathlonworld.gr)